Relaties in MySQL

Status
Niet open voor verdere reacties.

urkelman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jul 2005
Ik heb even een vraag, wat is het nut van relaties tussen tabellen, je kan toch dmv van queries ook tabellen koppelen of iig gegevens uitlezen en etc etc...
wat is de toegevoegde waarde van de relaties dan??

EDIT:

zonder relaties heb je ook geen foreign key, waarmee je dus kan werken met queries:D dus de relaties zorgen voor de foreign keys waardoor je weer queries kunt maken....en voor de rest zijn relaties om performance hoog te houden van de db??

Laatst bewerkt:
Allereerst even dit: Eigenlijk hoor je vraag bij de sectie PHP, omdat MySql vaak in combinatie met PHP gebruikt wordt. Men gebruit ook de volgende afkortingen, LAMP(Linux Apache MySql Php) of WAMP (net als LAMP, maar dan voor een Windows platform)
Geplaatst door urkelman
Ik heb even een vraag, wat is het nut van relaties tussen tabellen, je kan toch dmv van queries ook tabellen koppelen of iig gegevens uitlezen en etc etc...
De vraag die je stelt is eigenlijk ook het antwoord op die vraag. (My)Sql is juist ervoor gemaakt om een RDBMS te kunnen benaderen. Sql en RDMS zijn onlosmakelik met elkaar verbonden, ze horen a.h.w. gewoon bij elkaar. Je kunt middels een query tabellen koppelen, omdat die er al zijn natuurlijk.
(Opmerking: Je hebt DBMS en RDBMS=Relational DataBase Management System, de R zorgt dus voor de koppelingen tussen de tabellen. Sql = Structured Query Language)
Geplaatst door urkelman

wat is de toegevoegde waarde van de relaties dan??
Het antwoord hierop heb je hieronder bij EDIT min of meer al gegeven.

Geplaatst door urkelman

EDIT:

zonder relaties heb je ook geen foreign key, waarmee je dus kan werken met queries:D dus de relaties zorgen voor de foreign keys waardoor je weer queries kunt maken....en voor de rest zijn relaties om performance hoog te houden van de db??
Ja, hierdoor wordt redudantie ook uitgesloten.

Dennis.

allereerst bedankt voor je antwoord!!!
ik had hem hier geplaatst omdat ik aan het programmeren ben in java en aan mijn app een mysql heb hangen:D

ik denk dat ik het nu al iets beter snap...bedankt!!

Allereerst(alweer?): Ik heb je vraag ook pas gezien, had ik die maar eerder gezien.

Trouwens het was geen vraag van jou, maar je vertelt iets wat je al weet.:thumb:

Geplaatst door urkelman
allereerst bedankt voor je antwoord!!!
Geen dank hoor.
Geplaatst door urkelman

ik had hem hier geplaatst omdat ik aan het programmeren ben in java en aan mijn app een mysql heb hangen:D
O, vandaar.
Geplaatst door urkelman

ik denk dat ik het nu al iets beter snap...bedankt!!
Denk ik ook. Maar ik heb het ook heel beknopt uitgelegd. Maar als je al over Foreign-keys praat en realties praat, dan moet je toch al iets van db weten.

Dennis.

PS. Ben met databases ook al een tijdje uit hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan