relaties leggen en informatie tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvhemert

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Ik ben een Access 2007 database aan het maken om een goed overzicht te krijgen in de onderdelen die wij leveren die bestemd zijn voor gebruik in printer cartridges.
Wij leveren bijv. een product (toner) die gebruikt kan worden in een bepaalde printer cartridge. Deze cartridge kan weer gebruikt worden in bijv. 2 verschillende printers.

In Access heb ik diverse tabellen gemaakt met bijbehorende relaties. Zie de afbeelding.
relatie.png

Wanneer ik een formulier maak voor cartridges, kan ik daarop bijv. zien welke printers geschikt zijn.
Ik wil nu echter ook graag een formulier maken voor producten, waar ik per product kan zien voor welke cartridges en printers het gebruikt kan worden.
Momenteel heb ik volgende formulier
product.png

Ik krijg de verschillende cartridges wel te zien, maar hoe ik de bijbehorende printers moet weergeven is mij een raadsel.

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

Om het overduidelijk te maken kun je de database inzien via deze link.

Alvast bedankt.

Marcel van Hemert

Ik zou je graag helpen, maar het fp7 bestandje op de server schijnt een Filemaker bestand te zijn. En Microsoft houdt niet heel erg van haar concurrenten....Heb je nog wat anders?

Afgaande op het diagram snap ik wel dat je niet te zien krijgt wat je wilt. Je hebt teveel tabellen aan elkaar geknoopt, waardoor er geen werkende relaties meer zijn. Met name de OEM tabel zit op een vreemde manier aan de printer en cartridge tabel.

Wat je volgens mij zou moeten doen, is de tabel aan één kant loskoppelen, het maakt daarbij niet uit aan welke kant, en de tabel nog een keer toevoegen voor de andere component. Je eindigt dan meer met een schema zoals in de bijlage.

Kijk eens of dat scheelt?

Michel

Bijlagen

• relatie.png
    relatie.png
    26,8 KB · Weergaven: 33
Foutje

Stom van mij, ik heb het verkeerde testbestand ingepakt.
Ik heb het correcte MS Access bestand ingepakt, dus nu zou het moeten werken.
Voor de zekerheid nogmaals de link naar het bestand: klik hier

Bedankt voor de tip, ik zal de OEM tabel loskoppelen. Ik begrijp nu nog niet waarom dit effect zou hebben op het weergeven van printers bij producten, maargoed. Ik ben wat Access betreft nog erg onwetend.

Laatst bewerkt:
Ik zal er vanavond wel naar kijken, want ik heb op m'n werk geen 2007.

Michel

Wie helpt mij verder?

Ik ben al enige tijd op zoek naar iemand die mij verder kan helpen.
Ik wil graag een formulier maken met daarin productgegevens en tevens laten zien in welke cartridges en printers deze producten geschikt zijn.
Doordat ik de producten koppel aan cartridges en de cartridges koppel aan printers lukt het me alleen om de bijbehorende cartridges te tonen. Ik wil echter ook de printers zien.

Boven kun je zien hoe ik de relaties heb gemaakt en kan je de database downloaden.
Ik hoop dat iemand mij eindelijk verder kan helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan