Relaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

RSpan

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Berichten
166
hoi,hoi access techneuten
Relaties??

Ik heb de volgende vraag:
Kun je uit één tabel met verschillende velden informatie ophalen uit een andere tabel met verschillende velden?
Voorbeeld:
Tabel org.
Velden:
Id org
opslag org
feest opslag org
BTW org
KM vergoeding org
toeslag org

Tabel opslag
Velden:
Id opslag
opslag
feest opslag
BTW
KM vergoeding
toeslag

In tabel opslag staan de waardes bv.
opslag feest opslag BTW KM vergoeding toeslag
5,00 150% 19% 0,19 1,50
6,00
7,00
8,00
10,00
In tabel org wil ik nu in de corresponderende velden de desbetreffende tarieven kunnen selecteren
Middels de volgende codes lukt dit prima:
In [opslag org] SELECT [opslag].[Id opslag], [opslag].[opslag] FROM opslag ORDER BY [opslag];
In [ feest opslag org] SELECT [opslag].[Id opslag], [opslag].[feest opslag] FROM opslag ORDER BY [feest opslag];
In [btw org] SELECT [opslag].[Id opslag], [opslag].[btw] FROM opslag ORDER BY [btw];
In [km vergoeding org] SELECT [opslag].[Id opslag], [opslag].[km vergoeding] FROM opslag ORDER BY [km vergoeding];
In [toeslag org] SELECT [opslag].[Id opslag], [opslag].[toeslag] FROM opslag ORDER BY [toeslag];

Tot zo ver geen probleem, maar wanneer ik een query loslaat op de tabel org dan gaat het mis.
Ik denk dat het te maken heeft met de relatie.

In de query heb ik een relatie gemaakt tussen [opslag].[id opslag] en [org].[opslag org]
Bij onderstaande formule gaat het goed als ik de bovenste tarieven hanteer, als ik echter i.p.v. €5,00 €7,00 invul in het veld opslag org dan wordt er niets berekend.
Alle data en uren die gewerkt zijn worden wel weergegeven maar bij de tarieven is niets ingevuld.

Maak ik een andere relatie dan wordt er helemaal niets weergegeven.
Ik heb van alles geprobeerd :evil:met relaties wel geen maar ik kom er niet uit :(of misschien zoek ik het probleem op de verkeerde plaats.
Moet ik voor elk tariefsoort een eigen tabel maken??
Wie kan mij helpen??:confused:

Ik wacht in spanning af, het is dan wel geen bevalling maar toch….:rolleyes:


Totaal: IIf([feestdag]=0;(([Tarieven].[tarieven]+([bemiddelingskosten]*[btw]+[bemiddelingskosten])+nz([opslag]))*[uren]);((([producten].[feest tarf]+nz([opslag]))*[feest opslag]+nz([toeslag]))+([bemiddelingskosten]*[btw]+[bemiddelingskosten]))*[uren])
 
Kun je weer een voorbeeldje neerzetten? Dat kijkt toch wat makkelijker als het om relaties gaat.

Michel
 
Kun je weer een voorbeeldje neerzetten? Dat kijkt toch wat makkelijker als het om relaties gaat.

Michel

Hoi Michel

bij deze

activeer de query factuur icere per week en voer in 22 en vervolgens 23
je krijgt nu keurig een lijst met tarieven.
verander nu in de tabel organisatie de opslag org in bv 12 en draai de query opnieuw er staan nu geen bedragen meer.
ik had googelaar moeten worden, :confused:

verder vroeg ik mij af of ik in de formule nu de velden uit de tabel opslag moet gebruiken of uit de tabel organisatie?

ik ben benieuwd of je er uit komt.
zijn er nog vragen dan hoor ik het wel.

su6es
René
 

Bijlagen

  • test3a.zip
    62,5 KB · Weergaven: 16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan