• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Relatieverbinding in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

susanthuis

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Berichten
198
Beste helpmij,
Ik heb een draaitabel met tabbladen samengevoegd. Het tabblad waar de draaitabel op werkt is tabblad "agr". De filter, alsook de kolommen A tm D komen vanuit tabblad "agr". Nu wil ik de einddatum van het contract invoegen vanuit het tabblad "contracten". En dan gaat het mis. Ik zie daar een hele reeks einddata maar zou daar één datum in willen hebben. Bijvoorbeeld bij contractnr. 8212 zie ik de einddatum in het tabblad "contracten' 31-01-2021. Maar nu zie ik een hele reeks data. Is it eenvoudig op te lossen? Dank voor de reactie!
 

Bijlagen

  • Ontw_2.xlsx
    1,2 MB · Weergaven: 16
Als ik het veld "End Date" in de draaitabel vervang "Contract End Date" krijg ik jouw gewenste datum.

Heb je PowerQuery gebruikt om de verschillende tabellen samen te voegen? Zeer handig stuk gereedschap hiervoor.
 

Bijlagen

  • Ontw_2 (AC).xlsx
    1,3 MB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Je gebruikt nu de tabellen Agreement en Contracten1, maar je moet Agreement1 en Contracten1 gebruiken. Die laatste twee zijn allebei geladen in het datamodel en hebben daar een relatie.
De tabel Agreement is geen datamodel tabel maar een powerquery, die zal dus nooit een relatie kunnen maken met welke tabel dan ook.

Ik denk dat je even terug moet naar de tekentafel. Je hebt in dit workbook 4 tabellen die de bron zijn voor 5 (power)queries waarmee 6 datamodel tabellen geladen worden. Er zit wat ruis in zowel je query- als in je datamodel die je eerst zou moeten oplossen.
 
Je gebruikt nu de tabellen Agreement en Contracten1, maar je moet Agreement1 en Contracten1 gebruiken. Die laatste twee zijn allebei geladen in het datamodel en hebben daar een relatie.
De tabel Agreement is geen datamodel tabel maar een powerquery, die zal dus nooit een relatie kunnen maken met welke tabel dan ook.

Ik denk dat je even terug moet naar de tekentafel. Je hebt in dit workbook 4 tabellen die de bron zijn voor 5 (power)queries waarmee 6 datamodel tabellen geladen worden. Er zit wat ruis in zowel je query- als in je datamodel die je eerst zou moeten oplossen.

Klopt! Dankjewel voor je reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan