Relaying not allowed

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwin50

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2002
Als ik een berich beantwoord krijg ik vaak het bericht direct terug. met onderstaande melding:
ontbestelbaar, Relaying not allowed

Wat betekend en wat kan ik hier aan doen?

geprobeerd, maar helaas probleem blijft bestaan.
je kon aangeven om dezelfde gebruikersnaam en login als inkomende mail te gebruiken en nogmaals handmatig de naam en login in te voeren.
beide geprobeerd.

heb het al gevonden:

Vraag
Hoe los ik foutcode 550 / foutcode 551 of Relay Denied op?

Antwoord
Het probleem dat u beschrijft ontstaat zodra u e-mail probeert te versturen met de server van een bepaald domein, terwijl u een verbinding met een ander domein heeft.

Bijvoorbeeld:

U probeert e-mail te versturen met de uitgaande mailserver van Planet Internet, mail.planet.nl, maar u heeft een verbinding met een andere internetprovider
U probeert e-mail te versturen met de uitgaande mailserver van een andere provider maar u heeft een verbinding met Planet Internet
Uit veiligheidsoverwegingen zijn de bovenstaande combinaties niet mogelijk.
U kunt:

Het e-mailaccount van de provider waarmee u bent verbonden als standaard account instellen zodat verstuurde e-mail altijd met het juiste account wordt verstuurd. Om een account als standaard in te stellen, selecteert u via het menu 'Extra' de accounts. In het nieuwe scherm klikt u één keer op het tabblad 'E-mail'. Selecteer het account van de provider waarmee u altijd verbinding maakt en klik op de knop 'Standaard'.
Vul in het door u gebruikte account op het tabblad 'Servers' bij uitgaande mail de SMTP-server (uitgaande mailserver) in van de provider waarmee u verbinding maakt. Voor de juiste gegevens dient u contact op te nemen met deze provider.
Dit probleem doet zich niet voor bij de inkomende mailserver, aangezien deze mailserver gebruikersnaam en wachtwoord controleert ter verificatie.

Mooi dat je het zelf hebt gevonden maar wij wisten de volledige foutmelding niet en dan kunnen meerdere antwoorden van toepassing zijn.

ben ik ook niet boos hoor!
alleen een beetje teleurgesteld, dat ik het zelf moest oplossen :p

Ben óók niet boos hoor! :thumb: En met het zelf oplossen is niks mis! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan