heb het al gevonden:
Vraag
Hoe los ik foutcode 550 / foutcode 551 of Relay Denied op?
Antwoord
Het probleem dat u beschrijft ontstaat zodra u e-mail probeert te versturen met de server van een bepaald domein, terwijl u een verbinding met een ander domein heeft.
Bijvoorbeeld:
U probeert e-mail te versturen met de uitgaande mailserver van Planet Internet, mail.planet.nl, maar u heeft een verbinding met een andere internetprovider
U probeert e-mail te versturen met de uitgaande mailserver van een andere provider maar u heeft een verbinding met Planet Internet
Uit veiligheidsoverwegingen zijn de bovenstaande combinaties niet mogelijk.
U kunt:
Het e-mailaccount van de provider waarmee u bent verbonden als standaard account instellen zodat verstuurde e-mail altijd met het juiste account wordt verstuurd. Om een account als standaard in te stellen, selecteert u via het menu 'Extra' de accounts. In het nieuwe scherm klikt u één keer op het tabblad 'E-mail'. Selecteer het account van de provider waarmee u altijd verbinding maakt en klik op de knop 'Standaard'.
Vul in het door u gebruikte account op het tabblad 'Servers' bij uitgaande mail de SMTP-server (uitgaande mailserver) in van de provider waarmee u verbinding maakt. Voor de juiste gegevens dient u contact op te nemen met deze provider.
Dit probleem doet zich niet voor bij de inkomende mailserver, aangezien deze mailserver gebruikersnaam en wachtwoord controleert ter verificatie.