Reload frame in Iframe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC-fre@k

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
Hey,

de vraag klink misschien vaag maar ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen.

Ik heb een Forum en een Website. Als je de website open kan je het forum in een (I)Frame openen. Dit is allemaal ok.

Maar aangezien er nu geen menu bovenaan forum staat zien de mensen die via links op mn site komen het menu niet. Als ik een extra menu zou maken boven forum zien de WWW bezoekers het weer 2x...

VRAAG: Is er een script ofzo (hoop dat ik in goede sectie zit) dat kan zien ofdat hij in het juiste frame geladen is.

zo JA, dan laad hij niks.
zo NEE dan ververst hij het scherm waarbij menu zichtbaar is en de gelinkte pagina in het frame staat

Kan dat? (ik weet dat er al een script is om alleen opnieuw te laden, maar nog niet met de juiste gelinkte pagina...) En anders wat zijn jullie tips?

Hoi,

Als ik je goed begrijp zoek je een script die controleert of de bezoeker wel naar de juiste pagina zit te kijken, die met het menu en iframe dus.

Je kan op de pagina die in het iframe geladen wordt een scriptje zetten. Als deze pagina dan alleen geladen wordt dan forward de pagina zich naar een andere pagina (in jouw geval dus de pagina met menu en iframe).

PHP:
<script language="Javascript">
<!--
    if (top.document == self.document) {
       window.location = 'iframe.html';
    }
<!-- -->
</s cript>

Zet deze code in de head van het forum.
(en haal de spatie uit script weg)

:)

Dit was inderdaad (bijna) wat ik bedoelde!

Maar hoe gaat het nu als iemand een link krijg van mijn forum van bijvoorbeeld post nummer 900 en ik link ze door naar een pagina die dus wel het menu heeft enzo. Dan zien ze hun zoekresultaten niet meer als ik het goed heb?

Dus eigenlijk (als het kan) zou het menu buiten mijn pagina om geladen moeten worden dus dat hij de 1ste pagina wel onthoud waar die persoon was.

Ik kan dan ook nog een andere optie kiezen (als dat ook weer kan) dat als het forum totaal geladen word er een Iframe bovenaan zichtbaar is met het menu, en zodra hij in een frame geladen word er geen IFrame zichtbaar is

Allemaal lekker ingewikkeld, maat iig al bedankt voor je hulp!

Als je dit script alleen op de beginpagina van je forum zet (index) is dit probleem opgelost..

Dan wordt je dus alleen naar de pagina met het iframe doorverwezen als je de beginpagina in een nieuw scherm probeert te openen. Bij alle andere pagina's kan het dan dus nog wel.

Ja dat is ook zo ja.

Zal dat zo lang proberen... Nu nog ff uitvinden hoe ik dat voor elkaar krijg met IPB 1.2. Ik weet wel hoe je een script toe kan voegen aan het hele forum maar alleen aan "index" dat weet ik niet.

Weet je dat toevallig ook?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan