• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Reminder aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tamaar

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Ik dacht hier op het forum ergens eens gelezen te hebben dat je een reminder kunt maken in Excel maar ik kan het helaas nergens meer vinden :confused:

Kan iemand mij vertellen hoe ik een reminder in Excel kan maken? wat ik wil is eigenlijk hetzelfde als in de mail, je maakt een afspraak zet deze in de agenda en de agenda herinnert je aan de afspraak. Ik wil dit gebruiken ivm bestelling, als ik iets bestel zet ik de verwachte leverdatum in mijn sheet en wil tegen die tijd een reminder krijgen om te kijken of het binnen is gekomen, zo niet dan moet ik nl. actie onder nemen :)

Oke ik heb ondertussen iets gevonden, je kunt blijkbaar vanuit Excel een taak opstarten maar wat als dat icoontje "Microsoft outlook-taak starten" niet gekleurd is???

Hoor graag van jullie.

Gr.
Tamara

Laatst bewerkt:
Stel je hebt in [A1] 15-01-08 staan en in [B1] Radjesh moet betalen staan

Voorbeeld code:

Code:
Option Explicit

Private Sub Workbook_Open()
    if Sheets("Bestelling").Range("A1").Value = Format(Now, "mm-dd-yyy") Then
        msgbox Sheets("Bestelling").Range("B1").Value
    End if
End Sub

Radjesh

de Format is niet nodig in de code als je zoals hier .Value gebruikt.

Dat zou wel nodig geweest zijn als je .Text had gebruikt.

Tamara

deze VBA-code komt bij ThisWorkbook te staan.

Wigi

Ik hoop dat je die "Lieverd" tegen mij had... hehehe :o

Wat Wigi bedoelt is dat je geen Format in de code hoeft te plaatsen. Dus de code zal worden:

Code:
Option Explicit

Private Sub Workbook_Open()
    if Sheets("Bestelling").Range("A1").Value = Now() Then
        msgbox Sheets("Bestelling").Range("B1").Value & vbnewline & Sheets("Bestelling").Range("C1").Value
    End if
End Sub

Plaats bovenstaande code in ThisWorkbook in VBA (Alt+F11)
Sluit de VBA-Editor (Zo wordt het genoemd)

Zet in A1 de datum van vandaag
Zet in B1: Radjesh moet betalen
Zet in C1: Ik betaal helemaal niets!

Sla het bestand op en sluit hem. Nu weer openen en ziedaar het resultaat ;)

Begrijp je wat er gebeurd in de code?

Jee wat is dit balen zeg, het lukt me namelijk niet. Komt misschien ook omdat ik nog nooit met VBA heb gewerkt :confused: Heb het echt geprobeerd...
Ik weet nu wel wat je bedoelt met VBA dus heb het wel kunnen openen maar dan....

Zou jij zo lief willen zijn om mijn bestand anders even aan te passen :love:. Dan probeer ik daarna te zien wat je hebt gedaan. Misschien dat ik er dan wel achter kom.

Heb voor de zekerheid het bestandje toegevoegd en zou het geweldig vinden als jij die code voor mij wilt toevoegen:D.

Hoop snel weer van je te horen.

Bijlagen

Ola Tamaar,

Je hebt het antwoord niet goed gelezen. :P
Jij hebt de code in een module geplaatst, maar die moet je in ThisWorkbook plaatsen.

2000154799786682487_rs.jpg

EDIT: Ik zie overigens ook niet een sheet met de naam: "Verwachte leverdatum" ... oops ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan