remote acces aanzetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter bs911
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bs911

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2008
hi ik heb windwos home server geinstalleerd maar het lukt niet de remote acces aan te krijgen

ik heb als modem een 5 jaar oude speedtouch (510) en als router een smc barricade

ik heb veel gelezen over port forwarding maar daar snap ik niks van aangezien ik een complete leek ben

moet ik iets doen op de instellingen van het modem? daar het ip van de router neerzetten

?

alvast dank!

Hoi,

Sorry voor de late reactie. Ik heb ook WHS draaien, werkt perfect bij mij.

Je probleem is het volgende, WHS werkt met dynamic domain names, m.a.w. je domain naam zal je IP-adres volgen als dat door je IPS wordt gewijzigd.

Op zich een goede zaak, maar je extern IP adres (gegeven door je provider) wordt wel aan de modem gegeven en niet aan je homeserver. Daardoor zie je vaak dat wanneer je remote probeert in te loggen, je het configscherm van je modem krijgt.

Het eerste wat je moet doen is je router in een DMZ plaatsen op de modem, d.w.z. dat je externe IPadres wordt doorgesluisd naar de router.
In de router moet je de poorten 80 en 443 forwarden naar het IPadres van je server.
Dan zou het moeten werken.

Geef maar een seintje als het niet zou lukken.

Laatst bewerkt:
hai dank voor je antwoord. ik snap er niks van ;-) . is een beetje te hoog gegrepen voor me denk ik..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan