remote connecten met meerdere PC's achter een router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Ik gebruik PC Anywhere versie 12 om via een breedbandverbinding een remote verbinding op te zetten met een PC achter een router. Dit lukt prima. Nu is er echter een PC (achter de router) bijgekomen die ik ook graag wil kunnen 'remoten'. Uiteraard hebben deze 2 PC's elk een 192.168.1.xx LAN IP adres. Ik weet ook het IP adres van de router 212.182.xxx.xxx (xxx vanwege veiligheid). Ik kan tot nu toe echter alleen verbinden met één van de 192.168.1.xx PC's en niet met de andere. Volgens mij moet het toch mogelijk zijn om als het ware een keuze te maken uit deze twee PC's. Ik heb al iets geprobeerd met een PCA gateway, maar dat helpt niet (of ik doe iets niet goed)

Graag jullie advies,

Gerald Baalhuis

Ik heb niet echt ervaring met de laatste versies van PCA, maar kan je opgeven op welke poort hij verbinding moet maken? Zo ja, dan kan je in de router twee verschillende poorten forwarden elk naar 1 van beide PC's en in je PCA-client naar de betreffende oport verwijzen.
Dat kan je trouwens in de meeste remote programma's.

Een voorbeeld: (ik weet niet welke poort PCA standaard gebruikt)
PC 1: IP=192.168.0.1 poort 5910
PC 2: IP=192.168.0.2 poort 5920

In de router moet je dan:
- poort 5910 forwarden naar IP 192.168.0.1
- poort 5920 forwarden naar IP 192.168.0.2

Normaal moet het met de gateway-optie van PCA ook lukken, maar dat is al een tijdje geleden dat ik daar nog mee gewerkt heb.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan