remote control via router mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet1962

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2006
Hallo

het probleem is als volgt
ik heb een sitecom wireless broadband router - type WL-025
Het is aangesloten op een pc met win XP
Ik gebruik op de pc de zonelab firewall en er zit volgens mij een firewall op de router zelf
Ik heb een kabelaansluiting met modem

Nu wil ik inloggen bij mij op de zaak waarvoor ik eerst verbinding moet maken via een ip adres wat prima lukt
Daarna start ik verbinding met extern bureablad op om contact te krijgen met mijn pc op de zaak.
Als de pc direct op de kabelmodem staat dan werkt dit prima maar zodra de modem via de router loopt dan krijg ik wel verbinding met het bedrijf maar de verbinding met mijn pc werkt niet meer. Ik vermoed dat dit met de firewall op de router te maken heeft maar ik weet niet hoe ik het op moet lossen.
Iemand een idee?

Piet

Je zult je externe ip nummer door moeten mappen naar je intern ip adres met de gewenste poort in die router, die je dan ook op moet geven bij de verbinding en open moet zetten in de firewall.

Lange Pier zei:
Je zult je externe ip nummer door moeten mappen naar je intern ip adres met de gewenste poort in die router, die je dan ook op moet geven bij de verbinding en open moet zetten in de firewall.

ik ben maar een leek denk ik, wat bedoel je met door mappen en naar welk interne ip adres moet dat dan?

Dat heet port forwarding, dan wordt het ip nummer/adres van de interne pc verbonden met het externe ip nummer/adres.

Ik weet niet of het zo is. Maar als je verbinding met een je zaak maak lijkt me haast dat je een VPN verbinding op moet bouwen.

Je zou dan je VPN pass througt settings in moeten stellen.

Ik stel voor dat je even kijkt op de sitecom site zoek de (helaas) engelse handleiding op. Dit is de complete handleiding.

De VPN verbinding naar het bedrijfsnetwerk lukt wel maar de remote desktop lukt niet met de router ertussen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan