remote database aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefworld

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
2
Ik heb 3 systemen die in een netwerk zitten, alle systemen hebben afzonderlijk een mysql server
draaien met dezelfde database. Ik zou nu willen dat als er in 1 van de tabellen van de database iets
aangepast is dat die wijzigingen ook op hetzelfde moment aangepast zijn in dezelfde tabellen op de andere
servers.Ik heb gelezen dat er een mogelijkheid is via Federated Storage Engine maar dit wil niet echt lukken.

Bestaat er eventueel een mogelijkheid om via een trigger deaanpassingen door te voeren naar de remote databases?
Of een andere mogelijkheid...?

Alvast bedankt....
 
Is het dan niet handiger om 1 database te hebben?

Als ik het goed begrijp dan heeft elke database dezelfde informatie, dus waarom 3 verschillende databases?
 
er zijn 3 systemen omdat ze elk afzonderlijk moeten kunnen werken ook indien 1 van de systemen uitvalt...
 
Wellicht kun je je applicatie zo aanpassen dat er een mogelijkheid bestaat meerdere databaseservers in te stellen zodat hij alle drie in een keer bijwerkt.

Maar goed, ik weet niet met wat voor applicatie je werkt en in welke programmeertaal die is geschreven.
 
Er zijn verschillende programma beschikbaar die dit voor je kunnen doen. Ik heb zelf geen ervaring met mySQL db maar voor oracle and msSQL werkte die prima.
Voor mySQL zou je eens kunnen google op "synchronize mysql"

Je moet er natuurliijk wel oppassen als je zomaar publiek toegankelijk db gaat kopieren naar je private database.. Je zal verbaast staan wat voor onzin gebruikers in een database kunnen krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan