remote desktop boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

basbgm

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een auto boot remote desktop client. geen zware besturingssystemen, maar gewoon een cdtje, of usbstick die boot en een remote desktop client opent.

Iemand een idee?

Bas

Wat dacht je van een 2e hands pc met win 98 en remote desktop erop installeren? Remote admin installeren en je kunt je pc na een reboot overnemen.

bedankt voor je reactie, maar hier kan ik niet zoveel mee omdat ik dan alsnog een apparte pc moet hebben, en daarop moet gaan installeren.

ik moet juist van bestaande pc's ad hoc een rdp client kunnen maken...

zonder OS geen RDP misschien met telnet maar daar heb ik geen ervaring mee.

hoho. ik zij niet dat ik geen os wil. ik wil een bootable rdp client. er zijn een aantal bootable linux systemen waarop je een rdp client kunt draaien, maar ik ben op zoek naar een manier om automatisch door te lopen naar de rdp.

dan hoef je dus alleen nog maar je cdtje te plaatsen en dan zit je in je andere pc..

Nieuw leven

Hallo

Is er nog iets nieuws op dit front te melden
Zelf zit ik te denken aan een usb stick met een bootable usb instalatie.
Die zodra je deze in je pc steekt en herstart een linux start met alleen de mogelijkheid om een rdp te starten.
Dit om te voorkomen dat "vuiligheid" van de gebruikers pc mee kan liften met de verbinding.

Heeft er iemand een idee.

Groeten Wim

Laatst bewerkt:
Dag Bas,
Wij gebruiken Thinstation hier. Eenvoudig kun je in een textdocumentje de settings aanpassen (ip-adres terminal server, keuze voor rdp of ica, routing printers, resolutie etc.) en daarna een iso file processen. Deze kun je branden en je hebt dan een bootable.
Wij hebben zo ruim 40 computers draaien. De cd-spelers zijn bij ons fysiek geblokkeerd, zodat het cd-tje er niet in kan. Maar dit is ook een ideale optie om overal te kunnen inloggen via rdp.
groet, Miel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan