Remote Desktop Connection - slaapstand commando - opstarten via netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Berichten
310
hallo,

ik wil graag dat ik mijn windows 7 pc via remote desktop connection met een .exe of een .bat bestand in slaap kan brengen, en als ik dan mijn pc weer wil opstarten dat ik dat gewoon doe door weer met remote desktop connection te verbinden met de pc, en dan gaat de pc dus weer aan.

Weet iemand hoe ik dit kan doen?

bedankt!
 
Je kunt de PC vanaf een RDP-client gewoon in de slaapstand zetten of uitschakelen. Klik in plaats van CTRL-ALT-Del op CTRL-ALT-END en kies voor afsluiten/slaapstand.

Wakker maken kan met WOL (Wake on LAN), dit moet je wel inschakelen in het BIOS van de PC. In de router moet je poort 9 voor de desbetreffende PC forwarden (net als poort 3389 voor RDP). Er zijn diverse WOL-programma's en er zijn ook websites die dit voor je doen, bijvoorbeeld http://wakeonlan.me/
 
Hallo,

Kijk in de bios voor een RCT timer..(stel daar de gewenste tijd in dan gaat die auto uit en auto aan).


Maak een taak en zit dit in een bat bestand bij de triggers:

Code:
@echoff

shutdown -s -t 0

Stel in taskmanager de gewenste instellingen.

Voor slaapstand de -s in -h veranderen die 0 laten staan.
 
Laatst bewerkt:
Wakker worden? Ben je altijd zo vreemd vriendelijk?
Niet iedere PC heeft in het BIOS een timer, daarnaast wil de OP de mogelijkheid hebben om e.e.a. op afstand te doen.
 
Hallo,

@tiborv, dit was blijkbaar een fout van mij.. Heb het weg gehaald
 
Als je een exe gebruikt kan je administratie software gebruiken. Werknemers gebruiken bijvoorbeeld *KNIP* daarvoor.
Voor meer informatie verwijs ik je naar de website van die *KNIP*. Persoonlijk gebruik ik het om de jeugd in mijn familie te controleren.

---
Als je batches gebruikt is er een grote kans dat het mis gaat dus beter gebruik je zo een software voor beveiligingsredenen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan