Remote desktop control met alleen een browser?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiejeben

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
Eey Helpmij leden,

Ik heb een vraag, de titel zegt het eigelijk al:
Ik wil mijn Windows 7 om zo maar te zeggen beheren met een andere computer (dus buitens huis) zonder software, maar met alleen IE of andere browsers!

Alleen op mijn computer thuis (Windows 7) moet software worden geinstalleert, maar ik kan geen software daar voor vinden!

Ik zoek zo ongeveer dit:
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/networking/expert/northrup_03may16.mspx
Maar, dat is voor Windows XP :(

Hier lijkt het dus ongeveer op:
rdc_fig2.jpg

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Groeten,
Maarten

Laatst bewerkt:
Ik wil mijn Windows 7 om zo maar te zeggen beheren met een andere computer (dus buitens huis) zonder software, maar met alleen IE of andere browsers!
[...]

Hier zit je er al stevig naast: Het werkt alleen in Internet Explorer op Windows (en misschien Apple) computers. Er wordt nl. een ActiveX control gebruikt.
En heb je Internet Explorer (geldt zowel voor Apple als voor Windows), dan kun je ook Extern Bureaublad gebruiken om beheer te doen op afstand.
Sterker nog: Voor RDWC heb je 2 poorten nodig om te forwarden, namelijk poort 80 en 3389, terwijl voor Extern Bureaublad je alleen poort 3389 hoeft te forwarden.
Tel daarbij op dat poort 80 bij sommige providers geblokkeerd is bij thuisgebruikers voor toegang vanaf Internet is het ook nog eens zeer de vraag of het gaat werken (áls je het al op W7 geïnstalleerd krijgt).

Kortom: Mijns inziens is het geen slim plan, maar wacht gerust tot anderen met tips komen.

Tijs.

:D Hij werkt, LogMeIn...
Is er een manier waarmee ik mijn computer of LogMeIn zo kan instellen, dat hij mijn thema behoud als ik verbind met me computer?

Dus, dat hij naar die saaie blauwe niet transparante thema gaat XD
Maar, ik kan er wel mee leven!

Zover gaat alles goed, ik ga het morge op school uitproberen ;)
(Zit 1e & 2e uur achter de computer op school!)

EDIT: Is het mogelijk om geluid aan te zetten bij een de gratis (free) versie van LogMeIn ??

Laatst bewerkt:
Ik gebruik het al jaren maar heb altijd heel "basic" zaken gebruikt... niet echt geëxploreerd.
Er is net een nieuwe versie uit (een week of twee) sindsdien is ook mijn achtergrond (in mijn geval) zwart in vorige versies zag ik wel mijn "wallpaper" heb nog niet uitgezocht of dit ergens een instelling is.

Geluid heb je denk ik alleen met de pro versie, als ook 'drag & drop', printen en andere zaken. Maar je betaalt er wel voor...

Het is bij mij wel mogelijk om mijn achtergrond zichtbaar te maken!
Maar, mij lukt het niet om mijn thema (die een beetje onzichtbaar is) onzichtbaar te houden :(

Om je achtergrond te behouden moet je dit doen:
Open LogMeIn op je computer, (klik op activeren als hij niet geactiveert is) klik op opties (links), klik vervolgens op voorkeurinstellingen, bij presentatie (boven aan) kan je "presenatie wijzigen", verder weet je vast wel wat je moet doen :D

Is voor mij niet zo belangrijk, mooi is mooi maar het moet wel snel gaan.
Dat is denk ik niet het geval als je "transparency" gebruikt, ik denk dat dit het geheel teveel zou vertragen. Maar wie weet binnenkort... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan