remote desktop domein gebonden??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renee123

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2009
Berichten
65
Hey!

Ik merkte vandaag iets aparts (en eigenlijk best wel vervelends)... Ik heb een vaste pc thuis staan met daarop m'n muziek, films, backup etc. Daarnaast maak ik gebruik van een laptop voor het 'gewone gebruik'. Thuis heb ik een (draadloos) netwerk en dat werk allemaal prima. Ik kan thuis met m'n laptop via remote desktop m'n vaste pc bereiken (ja, kan ook op andere/snellere manieren, maar dit werkt voldoende). Daarnaast kan ik als ik niet thuis ben (bijv. op de universiteit) met dezelfde remote desktop instellingen m'n vaste pc bereiken.
Nou was ik vandaag ergens anders en toen deed mijn remote desktop connectie het niet... Nadat de connectie niet werkte ben ik richting universiteit gegaan en toen deed deze het ineens wel weer! Ik heb onwijs hard zitten denken hoe dat nou kan, maar ik kwam er niet uit. Kan het iets te maken hebben met domeinen of zo? Want als ik op de universiteit gebruik maak van remote desktop dan zit ik met beide computers in hetzelfde domein (ik woon op de universiteitscampus, dus m'n vaste pc bevindt zich ook in dat domein). TOCH??

Toen het namelijk vandaag niet lukte was ik online vanaf een andere locatie (namelijk geen universiteitsdomein).
Dus ik heb gezocht naar instellingen die te maken hebben met domeinen, maar ik heb niks kunnen vinden... Ik heb trouwens ook geen enkele restrictie opgegeven die bepaalde gebruikers wel/niet toestaat verbinding te maken.

Iemand een idee waar deze rare willekeur in wel/geen Remote desktop verbinding mee te maken kan hebben??

TNX!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan