Remote Desktop kan niet verbinden (vanaf een specifieke locatie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

EljaTrum

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2011
Ik probeer mijn computer op mijn werk via remote desktop te benaderen.
Hiervoor maak ik gebruik van een VPN verbinding.

Helaas wil het om onduidelijke redenen niet werken.
De VPN verbinding lijkt wel goed te lukken. Ik krijg de melding dat ik verbonden ben en krijg een IP in het kantoornetwerk toegewezen.
Wanneer ik vervolgens remote desktop (de Microsoft app op de Mac, de standaard RDC software op de Windows 8.1 pc) gebruik krijg ik de melding dat de PC waarmee ik probeer te verbinden niet gevonden kan worden. Ik heb het zowel op een Mac Pro, een Windows 8.1 PC en een Macbook geprobeerd.

Met mijn MacBook heb ik vanaf twee andere locaties wel zonder problemen een Remote Desktop verbinding kunnen opzetten via de VPN.
Dezelfde Macbook met dezelfde instellingen wil echter op mijn thuisnetwerk niet werken.

Ik dacht dat mijn router het probleem was. Mijn Linksys E3000 heb ik daarom vervangen door een Asus RT-AC68U.
Het probleem is hiermee echter niet opgelost (ook niet als ik port 3389 TCP forward).

Thuis heb ik een glasvezelverbinding van XMSnet. Ik heb hen gemaild met de vraag of ze wellicht poorten blokkeren.
Zijn geven aan: 'Onze technische afdeling meldt echter wel dat wij geen poorten blokkeren. Om veiligheidsredenen blokkeren wij alleen poort 135 t/m 139 en poort 445.'

Ik weet niet zo goed wat ik nu nog kan doen om het werkend te krijgen.
Of is er iets wat ik kan testen om verder te komen?

Hulp zou zeer welkom zijn!

Elja

Gebruik je de naam van de machine, of het IP adres? En staat RDP wel ingeschakeld op de machine.

Hoi Ted,

Bedankt voor je reactie!
Ik gebruik het ip adres.

RDP staat aan. Ik kan ook met mijn MacBook vanaf andere locaties/internetverbindingen (2 geprobeerd) wel gewoon toegang krijgen tot de computer op kantoor. Het probleem zou dus volgens mij in mijn thuisnetwerk moeten liggen. Ofwel iets met de router die ik thuis gebruik, ofwel iets met de internet provider.

Elja

Laatst bewerkt:
Gebruik je de RDP applicatie uit de App Store of die van de Microsoft website?
Wat is het IP schema van het Kantoor en het schema van het Thuis netwerk?

a. Het thuisnetwerk mag niet hetzelfde zijn als het netwerk dat je over de VPN bereikt (moeten afwijkende ip-reeksen zijn).
b. Open cmd.exe en ping eens het ip-adres van de router op het VPN-bereikte netwerk. Of ping het ip-adres van een Windows-server op het VPN-bereikte netwerk.
c. Staat die pc op het VPN-bereikte netwerk nog wel aan? Kan bijv. o.b.v. Energiebeheer zijn uitgevallen (slaapstand etc.)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ted en Tijs, bedankt!

Ik wist niet dat beide netwerken niet in dezelfde ip-range mochten zitten!
Ik ben nu thuis overgegaan naar 192.168.2.1 ipv 1.1 en nu werkt het!

Ontzettend bedankt!

Elja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan