Zo een paar zaken die je kunt bekijken/testen:
a. Kijk in de Logboeken van de W10 computer rond het moment van verbinden met de W7 server. Vooral de Systeem en Toepassing logboeken.
Mogelijk staat er wat in over die mee te nemen printer.
b. Kijk in de Logboeken van de W7 server rond het moment van verbinden met de W7 server. Vooral de Systeem en Toepassing logboeken.
Mogelijk staat er wat in over die mee te nemen printer, bijv. dat er geen driver voor is etc.
c. Lijkt me (was vroeger wel zo) onderhand niet meer relevant, maar je zou kunnen kijken wat er op de W10 computer staat m.b.t. de registerwaarde die
hier wordt genoemd.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Terminal Server Client\Default\AddIns\RDPDR\FilterQueueType
Kijk of hij aanwezig is en zo ja, wat er nu in staat.
Tijs.
Nog zo wat: Je praat over "konica minolta die is
rechtstreeks aangesloten met mijn laptop".
Hoe "rechtstreeks" is dat? USB? LPT1: poort? [...]
Doe een schermafdruk van het tabblad
Poorten van die printer op de W7 computer.
[Windows-toets]+R toetscombinatie ->
control printers -> klik de printer aan, rechtsklik er dan op en kies voor "Eigenschappen van printer" -> tabblad Poorten activeren.
De reden waarom ik schrijf is volgende snippet, waarbij blijkbaar het type gebruikte poort het meenemen van de printer verhinderde (ging overigens daar om een printer die ergens in het netwerk
zelfstandig was, dus niet aan de pc bedraad aangesloten via USB, LPT1, etc.):
hi guys, just in case anyone else needs help with this...
i had a real nightmare. ive tried all sorts of things.
im rdp'ing into a windows 2008 r2 datacentre server from win 7.
i have a hp network printer.
it wasnt being picked up by rdp for local printing.
the way i got rdp to actually discover the printer (so it comes up as hp printer redirected) was to change the port type on the local computer from the hp autodiscover type to an tcp/ip type port and put in its ip address, (and then fix the printers ip address in the dhcp settings in the router). once i had done this, rdp picked up the printer. this didnt actually solve the problem for me though. but it might help someone else with a different printer. i dont think rdp can see these autodiscover ports which are very common these days. i think its to do with netbios resolution, for which there is a setting on the remote server, but as i couldnt change that as im not the admin of it i couldnt try.
after trying everything on this thread (particularly the print pooling, which worked for about 5 minutes and then stopped the local and remote printer working) and spending hours on it, i gave up and i got round the whole problem by using the one note printer. rdp had already picked this up. when printing to the one note printer (redirected) from the rdp console, it worked fine - i could then go back to my local machine on which one note had popped up with the document in it. i could then just click print using the local printer.
i know i havent got to the root cause of this, but i hope this helps someone if they get really stuck.
Tijs.