Remote desktop probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

cbeginner

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Beste mensen.

ik heb een probleempje met het connecten naar mijn PC thuis. hiermee wil ik gebruik maken van De windows Remote desktop functie in windows. binnen het netwerk werkt alles prima. maar wil ik bijvoorbeeld vanaf school conneccten lukt het niet.

ik heb poort 3389 van mijn router opengezet. en die verwijst naar bij PC. de firewall staat uit. en ik gebruik het externe IP adress om te connecten. het netwerk maakt gebnruik van DHCP.

weet iemand wat ik misschien fout gedaan heb of wat ik juist niet gedaan heb?

dank je voor je hulp

Cbeginner.

hallo,

weet je zeker dat alles goed staat? want et zou zo moeten werken.
op je windows staat ook ingesteds verbinding van buiten af accepteren??
en welke windows versie draai je?

groetjes,

Waarschijnlijk houd de firewall van school deze poort tegen.

Je zou het kunnen testen als je bij iemand anders probeert.

volgens mij blokt school dat niet ik heb het andere mensen ook zien doen maar dan met hun laptop op het school netwerk.

ik draai windows XP prof. service pak 3 en de firewall heb ik express uitgezet om dit ff te testen.

ik heb die port geforward dus hij moet dan dus toch die connectie accepteren als ik er een request op doe?(ja heb bij remote verbinding het vakje aangevinkt ect.) voor port forwarden heb ik deze procedure gebruikt:
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Siemens/GigasetSE505/Remote_Desktop.htm

het IP dat ik gebruik om te coneecten heb ik vanaf whatismyip.com ofzo.Hij geeft steeds de Error: deze computer kan geen verbinding met externe computer maken.

Edit: moet thuis nog even proberen (ben nu niet thuis) als ik met canyouseeme.com port 3389 wel doorkomt (neem aan van wel),bij netstat -a in CMD op mijn computer die ik wil overnemen staat poort 3389 te luisteren.

Wie o wie kan mij helpen?

grt cbeginner

Laatst bewerkt:
Hoi,

Staat er in het rijtje Predifined Services niet al iets m.b.t. Remote Desktop?

ED

Nope alleen dit:
47234php62hS1o.bmp

PS: dit is een plaatje voordat de port geforwarded was.

en heb ook alle services geporbeert uit het lijste maar niks met poort 3389

Laatst bewerkt:
volgens mij blokt school dat niet ik heb het andere mensen ook zien doen maar dan met hun laptop op het school netwerk.

bedoel je dat die andere mensen gebruik maken van een laptop van school en niet van hunzelf en jij het wilt met je eigen laptop?

ED

Nee mensen gebruiken hun eigen Laptop op het netwerk van school. en ik wil een PC(desktop) gebruiken van school.

wat bedoel je met : binnen het netwerk werkt alles prima in het eerste berichtje ?

en...je kunt het ook testen door thuis gewoon jezelf over te nemen...:)

dan weet je in ieder geval dat thuis alles goed staat

ED

dat bedoelde ik er dus mee, thuis in het LAN netwerk werkt alles perfect. alleen heb ik daarvoor de poort 3389 niet voor te hoeven forwarden (dus dat deed het al voordat ik de 3389 op de router had geforward) want dat is voor extern.

Gr

Cbeginner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan