Remote desktop werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
796
Ik heb twee computers die ik met elkaar wil verbinden. In het verleden heeft het altijd prima gewerkt. Nu is de ene computer een tijdje uit de roulatie geweest omdat de videokaart ervan het niet deed. Nu is dat weer gefixed, maar nu werkt de remote desktop client niet naar behoren. Wanneer ik verbinding wil maken met de PC beneden, lijkt alles goed te gaan. De popup waarin de inloggegevens worden gevraagd komt. Maar als ik de inloggegevens invoer, en op OK klik, maakt hij verbinding, maar vervolgens stopt hij, sluit het popupscherm (genaamd 'windows beveiliging', waar je je gebruikersnaam (die er meestal nog staat van een vorige keer) en wachtwoord kunt ingeven) en zie ik alleen nog maar het eerste scherm.

Wanneer ik een foutief wachtwoord invoer in het tweede scherm, dan ziet hij dat wel. Dus er lijkt wel echt verbinding te zijn.
De netwerkschijven zijn ook gewoon bereikbaar
De bovencomputer draait Vista Ultimate en de benedencomputer (die dus niet over te nemen is met Windows RDP) Home Premium. Verbinding van beneden naar boven werkt wel gewoon.
De optie dat er van buitenaf met de computer verbinding mag worden gemaakt staat op de benedencomputer aangevinkt.

Iemand die weet wat er aan de hand kan zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan