remote desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga ik toch VNC eens proberen. Bedankt tot zover.

Groeten Oossie

Ik heb het een tijdje geprobeerd met radmin, maar adaware en spybot searcg en destroy, merken dat aan als spyware.
Je kunt toch zaken uitsluiten bij de instellingen?

Dat ik daar nog nooit aan gedacht heb:o

Groeten Oossie

Geplaatst door m@rio
Er is nog steeds niemand geweest die mij het tegendeel kon beweren dus ik blijf erbij dat het niet kan en dat je andere software bijvoorbeeld VNC nodig hebt
Uitdaging dus :)

Mijn stelling is: Windows XP home = Windows XP Pro met onderdelen uitgeschakeld. Aangezien in beide varianten de Terminal Services zitten zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om indien je de juiste aanpassingen in het register/dll verricht, te moeten kunnen komen tot een (deels) werkende remote desktop (serverkant) op een Home machine......

Ik pretendeer niet dat ik iemand ben die daar zeker weten uit gaat komen... daarnaast het probleem.... ik heb (nog) geen Home....
maar met alleen de opmerking "het kan gewoon niet" neem ik geen genoegen :). Ik gaat lekker eens prutsen....

Ik ben heel benieuwd of je er uit gaat komen en tot die tijd blijf ik erbij dat het niet werkt ;)

Ik krijg het niet goed werkend, wat ik ook probeer.

Deze kant XP_pro (alles up to date)
andere zijde XP_Home (alles up to date)

Heeft ieman een duidelijke tutorial hoe het een en ander in te stellen. Liefst in Nederlands. Engels mag wel, maar dan is het nog moeilijker voor mij.

Groeten Oossie

Er is gewoon geen tutorial.
Maar.......het kan er bij mij ook niet in dat er inhoudelijk zoveel verschil zit tussen Home en Pro. Ze zouden daar bij Microsoft wel gek zijn.
Er is in ieder geval het één en ander toegevoegd wat management betreft
In principe zit al een deel van het extern bureaublad in Home. Ik denk, dat het misschien wel met een simpele registertweak te doen is.
't Zou wat voor Kleinkramer geweest zijn.

Zodra ik Extern Bureaublad start komt mstsc in actie.
Meer zie je niet.
Dat is in ieder geval 1 ding.

Laatst bewerkt:
Wie is dat? Heb wel eens van die naam gehoord. Ondertussen puzzelen we vrolijk verder :D

Oossie

Kleinkramer was een kei in het register.
Had overal wel een trucje op.
Hij is met Helpmij opgehouden omdat hij te druk was.
Heel jammer.

Ik heb net even op gebruiker gezocht, en aan het aantal postings te zien, is het iemand die heel actief is geweest.

Jammer dat we het met zijn allen steeds drukker krijgen.

Groeten Oossie

Mstsc:
Creates connections to terminal servers or other remote computers, edits an existing Remote Desktop Connection (.rdp) configuration file, and migrates legacy connection files that were created with Client Connection Manager to new .rdp connection files.

Rdp

je kunt best met remote desktop werken als je het progje op de xp home editie heb geginstaleerd en je kunt dan ook het ingebouwde administrator acount gebruiken van xp en daar kun je een eigen wachtwoord inzetten daar heeft de gebruiker geen last van alleen als jij de pc overneemt met RDP dan wordt er wel gezegt dat de huidige gebruiker word uitgelogt en dat jij dan als admin volledige controle hebt over de pc en als je klaar bent beeindig je gewoon de rdp en kan de gebruiker weer in loggen heb er zelf ook veel mee gewerkt en het werkt goed

Wel wel, gebruik je het zelf? Het leek mij n.l. ook altijd vreemd dat het niet kon. Zoveel zullen pro en home nou ook weer niet gebruiken.
Wat dat beindigen betreft voor de huidige gebruiker........dat gaat ook op in pro hoor. Of ik kom via pc 2 naar die pc toe en pc3 heeft ook een sessie..........dan wipt pc2 wel pc3 er af.
En wat bedoel je precies met 'het progje'?

met progje bedoel ik het RDP client progamma die op een xp home pc moet instaleren

Je bedoelt deze die ik in bericht twee aangaf? Daar geven ze n.l. allen XP pro op.

Werk je wel zo?

ja die bedoel ik en het moet werken heb het zelf al eens geprobeerd en werkt goed:thumb:

Ik weet niet of ik het hiermee gaat redden, ik heb nu voor de pc op afstand pro, en die ga ik dit weekeind instaleren.
Moet ik eventueel nog rekening houden met firewall cq routerinstellingen ?

Twee maal een zelfde link dan moet het toch gaan lukken.

Groeten Oossie

waar heb je die weg gehaald ?

mischien staat er wat info over firewal enzo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan