Remote Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

DannyV

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2006
Hallo,

Ik wil werken met remote desktop alleen werkt dit bij mij alleen in mijn lokale netwerk. Alles wat er dus buiten valt kan ik niet connecten. Ik werk met het juiste ipnr en inloggegevens. Wie weet voor mij een oplossing.

Remote

Kan liggen aan firewall staat je poort 3389 open

Zit de andere partij achter een router? Krijg je nog een melding?

De nieuwe partij zit achter de router...
De port die hier boven werd genoemt staat ook open.
Bij My Computer heb ik bij remote ook de 2 hokjes aangevinkt en de users rechten gegeven.

Ook kan het niet liggen aan mijn systeemseisen. Dit is allemaal dik in orde.

Het bovenstaande werkt bij mij alleen op het locale netwerk. Maar als ik bijv. op school of bij me vriendin remote desktop wil gebruiken krijg ik steeds dezelfde foutmelding:

Deze foutmelding krijg ik:

The client could not connect to the remote computer.

Remote connections might not be enabled or the computer might be too busy to accept new connections.
It is also possible that networkproblems are preventing your connection.

Please try connecting again later. If the problem continus occur, contact the Administrator

OK, dan heb je in ieder geval in je PC alles goed staan...
Wat voor Router heb je? Daar moet je een aantal dingen instellen...

Ik heb hier een modem en router in 1.

Het gaat om een kpn experience box van internetplusbellen. Tenminste dat is het enige wat wij hier hebben staan. Ik hoop dat ik voldoende informatie hiermee heb gegeven

om Remote desktop open te zetten zal je het rdp protocol of poort 3389 tcp moeten forwarden (in je router) naar het ip adres van je werkstation welke je wilt overnemen

wil je van buitenaf connecten naar meerdere pc`s wordt het iets lastiger je kan dan een alternatieve poort nemen en die naar 3389 intern naar de 2e machine forwarden en dan connecten met het ipadres:poortnr (dus het externe ipadres gevolgd door : en dan het poortnummer ipc een ipadres mag het natuurlijk ook een domeinnaam zijn)

mocht je router vpn connecties ondersteunen kan je dat natuurlijk configureren daarna vpn connectie maken naar router en daarna remote desktop openen

Als je verbinding wilt maken met de console van bv win2003 server kan dit via start uitvoeren tik daar mstsc /v:IPADRES /console en vervolgens uitvoeren

k heb precies hetzelfde probleem.. wil weten of t opgelost is bij hem..

Ja het probleem is opgelost

Ja het probleem is opgelost....weet precies hoe het moet...voeg me maar toe op msn..dannyvorst@hotmail.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan