Remote Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

waltzr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Hallo,

Ik heb het volgende probleem waar ik niet uitkom.
Ik probeer via remote desktop een PC te bedienen die buiten dit netwerk staat.

Ik heb hier:
1 laptop met een OvisLink WL-8000PCM draadloze modem.
1 Sweex LB20001 4-poorts draadloze router.

Ik kan op dit moment van buiten wel de laptop bereiken (ik heb de port-forwarding ingesteld). Maar andersom werkt het op een of andere manier nog niet, ik heb het ook voor de ckerheid getest met een andere pc die hier ook in het netwerk hangt, maar ook die kan niet remote desktoppen.

Mijn vraag is, weet iemand wat ik ben vergeten of wat ik fout heb gedaan?

Met vriendelijke groet,

Nee, maar die staat ook aan op de laptop (bitdefender v9). Kan je misschien uitleggen wat dit zou kunnen uitmaken?

hokje aangevinkt bij eigenschappen van deze computer -> tabblad Verbindingen van Buitenaf??

Heb ook een vraagje: vroeger kon ik mijn firewall wel aanlaten als ik de juiste programma's toestond, maar nu lukt het niet meer, zelfs als ik alle programma's toelaat. Ben ondertussen van Bullgaurd v6.1 -> v7.0 gegaan , maar ben niet zeker dat deze update de oorzaak is. (heb remote desktop een tijdje niet gebruikt toen ik firewall update) Iemand een idee waar dit aan ligt?

Het lijkt mij het verstandigste om hier een nieuw topic over te begginen om verwarring te voorkomen.

[modedit]Het lijkt mij het verstandigste dat jij deze even doorleest. ;) [/modedit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Firewall

Jah,

Op bijde pc's staat de firewall aan (Bitdefender v9), inderdaad heb ik bij allebei de regels toegevoegd om communicatie naar binnen en naar buiten toe te staan voor Remote Desktop.
Het apparte lijkt mij dan, dat ik dus wel de laptop kan benaderen van buiten (op systemen waar ook de firewall actief is) maar het niet andersom. Wou je hiermee zeggen dat de combinatie firewall/router niet werkt of heb ik het antwoord niet correct begrepen?

Overigens staat de firewall van de router UIT. Nooit aangezet omdat deze manier altijd prima werkte.

gr Waltzr

Laatst bewerkt:
Overigens net even geprobeerd op de laptop,
hier de firewall uitschakelen heeft in ieder geval geen positieve uitwerking.
Moet er misschien even bij vermelden dat de computer die ik gebruik om van buiten op de laptop te komen wel te benaderen is vanaf andere netwerken/computers.

Waltzr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan