Remote desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander95

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2012
Hallo allemaal,ik heb vreemd probleem,ik heb 2pc's ,met pc met windows7 kan ik zonder problemen connecteren met remotedesktops.
integendeel met pc met windows 8 werkt het niet.ondaks dat optie van remotedesktop geactiveerd is op windows8.
aub als iemand een oplossng weet .

Deze informatie is (bijzonder) onvolledig:
a. Je bedoelt dat je de W7 computers zelf bereikt via RDP?
b. Of bedoel je dat je een externe server (bijv. een Terminal Server) bereikt via de RDP client op de W7 computers?

Als je a. bedoelt, dan blijft de informatie onvolledig, maar ik geef een hint: Naar een Windows computer verbinden via RDP kan alleen naar Windows servers óf Windows XP/Vista/7/8/10 die versie Professional of hoger zijn.
Ik schat in dat de W7 computers W7 Professional (of Ultimate etc.) hebben terwijl de W8 computer 'slechts' een W8 Home, W8 Home Premium etc. versie is. Klopt dit allemaal, dan kan jouw feestje dus niet/nooit doorgaan...

Tijs.

hartelijk dank ,nee ik bedoel dat ik een externe server (bijv. een Terminal Server) bereikt via de RDP client op de W7 computers en zelfde server kan ik niet bereiken met een windows8 pc

Dan heb ik een idee erbij: Start (op de W8 computer) mstsc.exe (=de RDP client)
Klik op "Opties weergeven", vul de server in waar je mee wilt verbinden, ga naar tabblad Geavanceerd en kies daar voor: Verbinding maken en niet waarschuwen
Ga weer terug naar tabblad Algemeen en klik op Verbinden.
Als het dan wél werkt dan weet je wat je moet doen om (toch) te verbinden met de Terminal Server vanaf de W8 computer. Je kunt op verschillende manieren dit aanpassen, maar je zou dan deze instellingen kunnen doen en dan in tabblad Algemeen klikken op "Opslaan als" en er (dus) een dubbelklikbaar RDP-document van kunnen maken.

Tijs.

dnties ,dat is het juitse ,ik heb dat allemaal gedaan,maar verbinding wilt niet lukken,integendeel via pc met windows7 naar server gaat het zonder prbleem

Laatst bewerkt:
Er is zoveel mogelijk. Vergelijk alle mstsc.exe tabbladen eens tussen de W7 computer en de W8 computer.
Mogelijk staat (bijv.) in de W7 computer aangegeven dat een RDS Gateway gebruikt moet worden (of juist in de W8 computer) etc.

Wat je ook kunt proberen is de RDP instellingen vanaf de W7 computer opslaan als RDP document, test het RDP document eerst even op de W7 computer en als hij prima werkt, dat RDP document overbrengen naar de de W8 computer en daar starten. Lijkt me een kortere actie dan bovenstaande.

Werkt het dan nog niet, dan is er nog een registry-instelling (op de W8 computer) waar je zou kunnen kijken:
Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Terminal Server Client\Servers
Verwijder de subsleutel die overeenkomt met de server waar nu niet mee te verbinden is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
bedankt ik ga maandag proberen dan laat ik u iets weten nog een fijn weekend

ik heb het vandaag geprobeerd helaas ,kan nog steeds geen verbinding maken.heeft u misschien tijd,kan ik u teamviewer via p.m geven?

Ik heb er geen tijd voor vandaag. Het RDP document overbreng-verhaal nog geprobeerd die ik in mijn vorige posting aangaf?

Tijs.

geen probleem hoor,ik heb alles gedaan wat u gezegd heeft.dat is heel raar enkel op de pc wilt niet lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan