Remote naar thuis PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lemmekillu

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2006
Berichten
88
Hallo peepz ^^,,

Ik heb een vraagje.. Ik ben beginner ICT leerling en wil nu op me stage verbinding naar me PC kunnen maken zodat ik ook op me eigen pc kan komen vanaf hier..
Nu heb ik een VPN gemaakt op me Thuis pc.. en wou ik op me stage inloggen via externe bureaublad en dan zie ik dit:

http://img72.imageshack.us/img72/2589/externebureaubladverbindingver.jpg

Dit krijg ik als error maar wat moet ik doen om hem wel werkend te krijgen?

Toen ik thuis alles had ingesteld kon ik gewoon via een andere pc thuis wel op my computer komen maar nu niet vanaf me stage..

HELPMIJ! ;-)

Alvast bedankt =],,

Jack :thumb:
 
wellicht hebben ze op je stage de voor hun onnodige poorten naar buiten toe dicht gezet?
 
neej dat hebben ze niet gedaan..
Ik kan gewoon niet echt connecten want ik krijg het zelfde als ik by een maat van me thuis het ga proberen..
Ik kan dus niet echt op mij computer komen via externe bureaublad.
 
Welke XP gebruik je? Heb je een router? Welk ipadres gebruik je? en is die geforwarded naar je interne ip adres?
 
xp pro,
switch casema cable,
en het is geen bejaarde pc hea :p,,

nog meer weten??
 
Hoi
Als je pc via een router verbonden is dan moet je ff in je router poort 21 open zetten ,en als je verbinding wil maken met je pc thuis via externe bureaublad dan diend je pc een inlog naam en inlog code te hebben (beheerder van deze computer natuurlijk) dat kun je maken bij gebruikers account .Wat je ook nog moet doen ga naar start-rechtermius op deze computer-dan op eigen schappen -en dan op tablad verbindingen van buitenaf -en dan vinkjes aan zetten bij hulp op afstand en externe bureau blad.En om je ip-adres te achter halen dat je nodig hebt om met verbinding met externe bureau blad aan de gang te gaan dan moet je naar start -uitvoeren -typ je " cmd " in en dan " ipconfig " oin het dos schermpje.Succes er mee !!!
 
alanrump zei:
Hoi
Als je pc via een router verbonden is dan moet je ff in je router poort 21 open zetten ,en als je verbinding wil maken met je pc thuis via externe bureaublad dan diend je pc een inlog naam en inlog code te hebben (beheerder van deze computer natuurlijk) dat kun je maken bij gebruikers account .Wat je ook nog moet doen ga naar start-rechtermius op deze computer-dan op eigen schappen -en dan op tablad verbindingen van buitenaf -en dan vinkjes aan zetten bij hulp op afstand en externe bureau blad.En om je ip-adres te achter halen dat je nodig hebt om met verbinding met externe bureau blad aan de gang te gaan dan moet je naar start -uitvoeren -typ je " cmd " in en dan " ipconfig " oin het dos schermpje.Succes er mee !!!
extern bureaublad gebruikt geen poort 21.
gebruikersnaam en wachtwoord evenals het vinkje voor beheer op afstand moet goed zitten, anders werkt het ook niet via het interne netwerk.

Mijn mening: in de router poort 3389 forwarden naar het desbetreffende ip.
 
ben ik weer op me stage :p,,

Ik heb een switch met 4 gebvruikers.. cable modem van casema. =]
Ik ben nog steeds hard aan het zoeken =]

Dank je wel alvast voor deze serieuse aan pak op dit forum ik zie vaak dat het niet gebeurt.

Jack
 
alanrump zei:
Hoi
Als je pc via een router verbonden is dan moet je ff in je router poort 21 open zetten ,en als je verbinding wil maken met je pc thuis via externe bureaublad dan diend je pc een inlog naam en inlog code te hebben (beheerder van deze computer natuurlijk) dat kun je maken bij gebruikers account .Wat je ook nog moet doen ga naar start-rechtermius op deze computer-dan op eigen schappen -en dan op tablad verbindingen van buitenaf -en dan vinkjes aan zetten bij hulp op afstand en externe bureau blad.En om je ip-adres te achter halen dat je nodig hebt om met verbinding met externe bureau blad aan de gang te gaan dan moet je naar start -uitvoeren -typ je " cmd " in en dan " ipconfig " oin het dos schermpje.Succes er mee !!!


hehe ty ^^,, Ik zit altijd op admin omdat ik toch de enige gebruiker ben.
Heb je ook zo'n uitleg voor een switch =P
 
En daar zijn we weer ;-), :thumb:

Ik kan nog steeds niet remote naar mijn pc vanaf me stage, ik heb gehoort dat het kan komen doordat ik een switch heb staan. Hoe kom ik in die switch en welke poorten moet ik open doen om direct naar mij pc te remote?

Ik heb thuis ook een hoofd PC staan die eerst aan moet voordat ik internet heb.

Groetjes!! Jack,
 
Door het openzetten van de poorten 1723 en 47 moet je een VPN op kunnen bouwen.
Kijk dan naar het ipadres van de PC (stel eventueel een vast IP adres in, en geef in je router aan dat deze poorten van buiten naar binnen doorgestuurd moeten worden naar het IP adres van jou PC.
Om je Windows XP PRO PC over te nemen met Remote Desktop moet je poort : 3389 naar het IP adres van je PC door verwijzen.

Tevens moet je de administrator en alle gebruikers van de PC een wachtwoord geven, anders krijg je later wel een verbinding, maar geen toestemming om de PC over te nemen.

Ook zoals reeds aangegeven : aangeven dat je de PC mag overnemen

Succes!
 
Lemmekillu zei:
Ik heb thuis ook een hoofd PC staan die eerst aan moet voordat ik internet heb.

Wat staat er dan op die hoofd pc geinstalleerd zodat de rest van de computers toegang hebben tot internet? (internet delen, proxy, of iets dergelijks)
Als je trouwens de hoofd pc wilt overnemen, dan kan het ook weleens een probleem met je firewall zijn, die moet je dan nog de juiste poort laten toestaan.
 
Voogyman zei:
Door het openzetten van de poorten 1723 en 47 moet je een VPN op kunnen bouwen.
Kijk dan naar het ipadres van de PC (stel eventueel een vast IP adres in, en geef in je router aan dat deze poorten van buiten naar binnen doorgestuurd moeten worden naar het IP adres van jou PC.
Om je Windows XP PRO PC over te nemen met Remote Desktop moet je poort : 3389 naar het IP adres van je PC door verwijzen.

Tevens moet je de administrator en alle gebruikers van de PC een wachtwoord geven, anders krijg je later wel een verbinding, maar geen toestemming om de PC over te nemen.

Ook zoals reeds aangegeven : aangeven dat je de PC mag overnemen

Succes!

Oke,.. hmm goede dag...
Nu heb ik volgende probleem ! Verbinding met extern bureaublad van kantoor naar mijn comp thuis zolder (192.168.1.6) werkt super ! maar dan wil ik ook verbinding maken met andere computer in woonkamer (192.168.1.7) het lukt mij niet. trouwens NAT heb ik poort 3389 geopend voor 192.168.1.6 en ik heb geprobeerd een ander poort te geven (3388) voor 192.168.1.7 lukt ook niet. dus tot nu toe kan ik alleen maar verbinding maken met 192.168.1.6. kan iemand mij helpen om de verbinding met 7 woonkamer te maken ? heeft te maken met de poorten ? kan ik zelf poorten verziennen ?

dank je wel

Henry
 
Om meerder PC's over te nemen met RDP moet je eerst een VPN verbinnding op gaan bouwen met je router thuis.
Deze router moet daar dan wel voor geschikt zijn.
Je maakt dan eerst een VPN verbinding, en dan krijg je op de zaak een extra IP adres, in de range van thuis. Wanneer je deze verbinding opgebouwd hebt, dan kun je dus kiezen naar welk IP adres je thuis een RDP verbinding wilt maken.

Nu kun je dat niet doen omdat alles van RDP door je router naar 1 IP adres gestuurd word, je krijgt zo dus nooit een goede verbinding met 2 PC's

Succes!
 
Heb je hier al eens gekeken? (vpn uitleg)
http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/techniek_techniek/vpn.aspx

anders zou je ook eens Winsshd en Tunnelier kunnen proberen,
je installeert de WinSSH (30day trail) (default instellingen) server op je hoofd PC en opent poort 22 in je router.
Dan installeer je Tunnelier (gratis prg, download op de site) dan IP en je windows account name en password.
Tunnelier heeft een button die automatisch RDP, SFTP bv opzet, maar dan wel veilig via SSH en wel of niet in een tunnel :D
http://www.bitvise.com/winsshd.html

gebruik zelf VNC via een SSH tunnel, haat RDP ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan