Remote server achter 2 routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tonnie Montana

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2010
Hallo allemaal,

Ik wil een gameserver thuis draaien en wil deze graag op afstand kunnen bijwerken, opnieuw opstarten of wat dan ook. Ik wil dus buitenshuis die server kunnen besturen. De server draait achter het modem uiteraard en vervolgens twee routers. De tweede router staat volgens mij compleet open, aangezien ik mij heb laten vertellen dat hij zelf de instellingen van router 1 overneemt zodra hij aangesloten wordt. Ik ken mijn eigen IP-adres, en ook het IP-adres van mijn computer intern achter router 2. Hoe kan ik nu ervoor zorgen dat router 1 mijn signaal doorgeeft? Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

Ik heb het programma Radmin gedownload en geinstalleerd, zowel server thuis als viewer op afstand.

Groeten,
Tonnie Montana

Dat heb ik geprobeerd inderdaad. Geen resultaat. Volgens mij gaat het mis bij mijn eerste router, ik weet namelijk niet welk intern ip-adres gebruikt wordt richting de tweede router, of gaat hij ze allemaal proberen tot hij antwoord krijgt?

ik zou er zoiezo voor kiezen om op de tweede router de dhcp server uit te zetten.
je gaat het jezelf heel moeilijk maken om alles op twee routers te forwarden.

als je op de tweede router de dhcp uitzet deelt de eerste router gewoon alle ip nummers uit.
meer wil je niet, probeer eerst dat eens.

andere optie als je toch wilt forwarden zul je in router twee moeten kijken wat het ip is en alle poorten die je gebruikt, op router 1 naar dat ip zetten.
daarna zul je in router twee de Radmin poorten moeten open zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan