Remoteapp licenties

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikel1992

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2010
Berichten
24
Hallo,

Ik ben aan het onderzoeken naar de functies van Remoteapp. Nu heb ik het draaien en de applicatie start op naar behoren.

Nu kom ik bij het gedeelte van licensing. Ik heb hier al wel op gezocht en kwam op verschillende sites terecht, echter blijft het voor mij onduidelijk.
Kan iemand mij meer vertellen over de licenties die aangeschaft moeten worden en wat het doel is van deze licenties?

Ik ben verschillende termen tegen gekomen zoals user CAL etc.

Ik maak gebruik van Windows server 2008R2.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Wat ik voor mijzelf niet duidelijk krijg is of ik aparte licenties moet hebben voor gebruikers die contact maken via RDP.
Of dat de licenties voor de desbetreffende software genoeg? Dus bij 50 gebruikers van bijvoorbeeld office alleen 50 office licenties of komen hier nog meer licenties bij kijken?
 
Nogmaals dat staat zo duidelijk mogelijk in het document. Licensing is een vak apart en er zijn maar heel weinig mensen die dit goed kunnen doorzien en begrijpen. In het kort gesteld heb je voor een remoteapp omgeving een RDP CAL nodig per device, een Office licentie per device en een server CAL per device. Dit zou nog kunnen worden aangevuld met Exchange CALs voor email en meerdere server CALs als de gebruiker verbinding maakt met meerdere shares verdeeld over meerdere servers. En dit geheel wordt nog leuker als het geheel niet voor één bedrijf is, maar je dit als dienst gaat aanbieden. Dan kom je weer in een volledig ander speelveld terecht.

In het kort. Lees de beschikbare documenten en neem contact op met Microsoft Licensing. Als jij hun met een concrete use-case in de hand vragen stelt kunnen ze ook heel concreet antwoorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan