rename script met namen uit database

• Onderwerp starter Onderwerp starter roben
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roben

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Hallo, ik ben opzoek naar een manier om een hele lijst met pdf bestanden te hernoemen naar een andere naam.

De bestanden heten nu allemaal 0001.pdf tot 9000.pdf

Nu is er een lijst, met records van 0001 tot 9000 en bij ieder nummer een id van 10 cijfers en een naam.

Nu moeten de bestanden dus allemaal 1234567890_naam.pdf gaan heten, ipv 0001.pdf etc.

Wie weet een manier hiervoor? Alvast bedankt...!

Hallo, ik ben opzoek naar een manier om een hele lijst met pdf bestanden te hernoemen naar een andere naam.

De bestanden heten nu allemaal 0001.pdf tot 9000.pdf

Nu is er een lijst, met records van 0001 tot 9000 en bij ieder nummer een id van 10 cijfers en een naam.

Nu moeten de bestanden dus allemaal 1234567890_naam.pdf gaan heten, ipv 0001.pdf etc.

Wie weet een manier hiervoor? Alvast bedankt...!

Hier het zelfde probleem. Ik wil bestanden hernoemen maar niet op de manier zoals veel van die programma's doen door bijvoorbeeld datum toe te voegen of bepaalde tekens te verwijderen.
Ik heb 2774 jpg-tjes die als naam een uac-code (nummer) hebben. Bij die uac-code hoort dan weer een artikelnummer. In een excel-bestand heb ik een lijst van welke uac-code correspondeert met welk artikelnummer... maar HOE krijg ik nu al die jpg-tjes ge'renamed'?

- laat het antwoord asjeblieft niet 'handmatig'zijn - laat het antwoord asjeblieft niet 'handmatig'zijn - laat het antwoord asjeblieft niet 'handmatig'zijn - laat het antwoord asjeblieft niet 'handmatig'zijn - laat het antwoord asjeblieft niet 'handmatig'zijn - laat het antwoord asjeblieft niet 'handmatig'zijn - laat het antwoord asjeblieft niet 'handmatig'zijn - laat het antwoord asjeblieft niet 'handmatig'zijn - laat het antwoord asjeblieft niet 'handmatig'zijn - laat het antwoord asjeblieft niet 'handmatig'zijn -

maak een rename.bat bestand?

Open kladblok, en plak er het volgende in:

ren 0001.pdf 000000001_name.pdf
ren 0002.pdf 000000002_name.pdf
ren 0003.pdf 000000003_name.pdf

Nu moet je dit bestand opslaan. Kies opslaan als, kies alle bestandstypes en typ dan rename.bat
Daarna kan je dit bestand gewoon dubbelklikken en dan hernoemt ie ze.

In excel gewoon 2 kolommen maken, en in de derde zet je een formule
Code:
Kolom AAAAA Kolom BBBBBB Kolom CCCC
0000001.pdf naam001.pdf =("ren "&A1&" "&B1)
0000002.pdf naam002.pdf =("ren "&A2&" "&B2)

Nu kan je de formule gewoonweg naar onderen slepen. Daarna kopier je Kolom C in het .bat bestand en kan je deze uitvoeren.

Gebruik wel geen spaties, want dan loopt het mis. UNDO/Ongedaan maken is geen keuze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan