• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rendement berekenen, issues met ingevoerde waarde.

Status
Niet open voor verdere reacties.

doncarillon2

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2015
Ik ben een Excel formulier aan het maken waarmee ik het rendement op langlopende investeringen kan berekenen.

Afhankelijk van een ingevoerde datum wil ik velden vullen. Ik loop hier tegen verschillende issues aan, hopelijk kunnen jullie mij helpen om dit op te lossen.

Probleem 1:
Vul een waarde uit Kolom D in, in Cell B13.
Afhankelijk van de ingevoerde waarde in Cell B13, wordt een waarde in de horizontale regel wel/niet getoond in kolom K.

Probleem 2:
Als de datum in het verleden ligt, is de regel bij Kolom K gevuld
Als de datum in de toekomst ligt, is de regel bij Kolom K niet gevuld

Probleem 3:
Kloppen de waarden (formules) in kolom H en I?

Bekijk bijlage RendementBerekenen.xlsx

Laatst bewerkt:
Helaas zie ik nog geen reactie op mijn vragen.

Is er iets waardoor ik kan helpen bij het verduidelijken van de vraagstelling? Of is de vraag te moeilijk/niet interessant genoeg?

Ik denk dat je dit zoekt, maar helaas blinkt je vraagstelling blinkt niet geheel uit van duidelijkheid. Sorry...

Voor K2:
Code:
=ALS(E3<$B$13;K2+G3;"")

Voor L2:
Code:
=ALS(E3>$B$13;ALS(K2="";L2;K2)+G3;"")

Beide naar onder aan de tabel doortrekken.

M.b.t. "probleem 3", klopt volgens mij... (check hier: http://www.berekenhet.nl/wonen-en-hypotheek/annuiteit.html)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan