heren,
na even stil te zijn ben ik hier terug
ik ben nu anderhalve week bezig met het invoeren van de gegevens. Benieuwd naar mijn bevindingen? Wel, hier zijn ze
ik heb quasi niks meer veranderd aan mijn bestand, behalve de datum en enkele kolommen extra toegevoegd. Het probleem met de datum was dat ik via een macro de dag van gisteren liet verschijnen bij het passeren op een cel... na het weekend zat ik met het probleem dat de dag van zondag zichtbaar werd

Deze dus stilgelegd. Ook nog enkele kolommen bijgevoegd om met de offertetijden te kunnen rekenen...
In het tabblad rendement zie ik dus effectief wat er gepresteerd is per ProductieOrder, echt wel sjiek om te zien..
wat me wel opvalt is het volgende: in mijn invoerblad per dag heb ik nu al over de 1000 regels ingevoerd. de macro die de effectieve uren berekend op de ingevoerde uren (dus waar de pauzes van afgehaald worden) heeft wel zijn tijd nodig om alles te herberekenen als ik bv een filter toepas op het invoerblad...
dus excelkameraden: ik zit met een schitterend bestand!
mss nog 1 dingetje: bij het invoeren van de uren zit ik met een gevoel dat dit sneller kan

Is het mogelijk om, als ik de uren invoer, dat ik op mijn numeriek klavier kan blijven met mijn vingers?

dus dat 0810 wordt gezien als 08:10:00?
ik ga hier op het forum nog es op zoek naar een uitkomst... maar iemand die wil helpen mag dit zeker doen!!!
tot de volgende en rendementsvolle groeten,
spiesse