• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rendementsbepaling van uren

Status
Niet open voor verdere reacties.
niet te schatten :) schitterend :) spaart me een hoop werk uit :)
nu es zien hoe je dat voor elkaar gekregen hebt en van toepassing laten zijn op het bestand dat zal gebruikt worden!
je hebt me echt super geholpen!

sylvester, ik bots tegen een probleem aan... de getallen die ik in de lijst gezet heb zijn puur fictief...

in bijlage het bestand zonder getallen... maar wel zelfde principe als met getallen... wat in tabblad 2 ingevoerd wordt in kolom PO moet zichtbaar zijn in tabblad rendement in kolom a (enkel de unieke waarden).
ik krijg jouw opzet niet aangepast aan de lege velden...

succes en ik hoor het wel e :)

Bekijk bijlage Kopie van nacalculatie bestukking vanaf 22 augustus 2011.xls

trucker,
alle PO's hebben deze lengte: PO0000075
dus de laatste cijfers kunnen veranderen. momenteel zitten we al in de 40000 PO's.
1 zou PO0000001 moeten zijn, 40256 zou moeten PO0040256 zijn.

hey sylvester, de commandbutton is een goeie opzet. ik ga maandag via het werk es een bestand doorsturen ontdaan van de gevoelige informatie. dus enkel de cijfers, zodat ik een iets beter voorbeeld heb...

heb je mijn post gezien rond de unieke waarden om te starten uit een leeg bestand?

thx in advance!
spiesse

Spiesse
hey sylvester, de commandbutton is een goeie opzet. ik ga maandag via het werk es een bestand doorsturen ontdaan van de gevoelige informatie. dus enkel de cijfers, zodat ik een iets beter voorbeeld heb...

heb je mijn post gezien rond de unieke waarden om te starten uit een leeg bestand?

thx in advance!
spiesse

hier een kleine verbetering
dit moest er nog tussen : [POdoel].ClearContents
om eerst de oude gegevens te verwijderen .
pas daarvoor ook de groote van POdoel aan tot voorbij het *

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    With Application
        .EnableEvents = False
            .ScreenUpdating = False
                [POdoel].ClearContents
                [POoorsprong].Parent.Select
                [POoorsprong].AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, CopyToRange:=[POdoel], Unique:=True
                [POdoel].Parent.Select
            .ScreenUpdating = True
        .EnableEvents = True
    End With
End Sub

dit is nodig indien er unieke waarden verdwijnen, dan wordt de vorige data niet helemaal overschreven.

groet

Bijlagen

hey sylvester,

mag ik zo vriendelijk zijn om dit eventueel aan te passen in het bestand dat ik meestuur?
het is de bedoeling dat alle PO's in de rendementslijst blijven staan, voor Mr. Directeur :) big manager e :)

op die manier ben ik zeker dat er geen fout in het bestand zit :) alle eer komt jou toe op dit project :)

kijk je mss ook es naar de vraag rond de tekstwaarde van kolom 2 in tabblad rendement?

enkele posts hierboven staat de moeilijkheid met dit simpel formuleke :)

weeral eens bedankt syl!

spiesseBekijk bijlage laatste bestand nacalculatie OK.xls

en wederom bedankt... nu het laatste voor vandaag (hoop ik :))

kan je de macro voor het ophalen van de unieke waarden uit tabblad 2 per wn aanpassen met de code die je me meegaf in je post?

er zou dus maandag moeten vertrokken worden uit een lege lijst...

normaal gezien heb ik dan alles wat ik moest hebben om te starten...

ik weet, ik ben een moeilijke klant vandaag :)

groet terug,
spiesse

Bekijk bijlage laatste bestand nacalculatie OK.xls

hoi

omdat je een listobject gebruikt is de macro iets aangepast
je kan nl. niet in een keer een tegroot data blok naar een listobject kopiëren
dus gaat het nu stuk voor stuk en gesorteerd als je daar geen bezwaar tegen hebt.

groet

ps wel eerst testen graag

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hey sylvester,

net terug van een namiddagje garcon spelen :)

de eerste indruk is dat het netjes is :)
gebruik ik een listobject? :) das waarschijnlijk nodig om de unieke waarden automatisch in het tabblad rendement te krijgen? :)

ik stuur de file door naar mijn werkadres en vanaf dinsdag wordt het voor een week in een testfase gestoken, en daarna geevalueerd :)
waarschijnlijk zal er in de loop van de dagen nog wel een aanpassing her of der moeten gebeuren, maar dat laat ik je dan wel weten :)
het feit dat het gesorteerd is, is ook een voordeel. vraag me alleen af of het dan nog mogelijk is om op andere kolommen te sorteren of te filteren zonder dat het nadeel doet aan de listbox?

met vriendelijke en echt wel bedankt aan iedereen voor de aangeboden hulp hiermee!
als het goed is voor jullie ga ik het wel nog even op onopgelost laten staan, tot de dag dat ik de volle goedkeuring krijg van de directie :)

spiesse

hey guys,

vandaag gestart met de input van de gegevens die uit de werkatelier komt. Invoer van de gegevens verloopt super vlot, en door vert.zoeken veelvuldig te gebruiken, in samenwerking met de gedane inspanningen van jullie ben ik nog niet echt op een fout uitgekomen :)

wat ik wel nog zoek is het volgende:
in de kolom datum komt (hoe evident kan een kolomnaam zijn) de datum. Vandaag zijn er 80 regels ingevuld, morgen kunnen dit er meer, gelijk, of minder zijn...
om de titel van mijn project, zijnde rendementsbepaling, hoog te houden, zou ik ook hier in deze kolom willen werken met een =vandaag() formule. NU, het zit hem in het volgende: als ik de formule vandaag() vandaag gebruik, ik die zelfde formule niet meer vandaag() maar morgen qua waarde :) snappie?

de formule mag dus niet herberekend worden voor de reeds ingevoerde cellen van de dag ervoor...

someone? :)

greets,
spiesse

hey syl,

thx voor de function. Kben weer te rap geweest :) vandaag doe ik invoer van werk dag gisteren gedaan is. dus de datum van gisteren moet vandaag ingevuld worden :) is date(-1) correct?

update: reeds getest met mijn vermoeden en goedbevonden :)

Laatst bewerkt:
heren,
na even stil te zijn ben ik hier terug :)

ik ben nu anderhalve week bezig met het invoeren van de gegevens. Benieuwd naar mijn bevindingen? Wel, hier zijn ze :)

ik heb quasi niks meer veranderd aan mijn bestand, behalve de datum en enkele kolommen extra toegevoegd. Het probleem met de datum was dat ik via een macro de dag van gisteren liet verschijnen bij het passeren op een cel... na het weekend zat ik met het probleem dat de dag van zondag zichtbaar werd :) Deze dus stilgelegd. Ook nog enkele kolommen bijgevoegd om met de offertetijden te kunnen rekenen...
In het tabblad rendement zie ik dus effectief wat er gepresteerd is per ProductieOrder, echt wel sjiek om te zien..

wat me wel opvalt is het volgende: in mijn invoerblad per dag heb ik nu al over de 1000 regels ingevoerd. de macro die de effectieve uren berekend op de ingevoerde uren (dus waar de pauzes van afgehaald worden) heeft wel zijn tijd nodig om alles te herberekenen als ik bv een filter toepas op het invoerblad...

dus excelkameraden: ik zit met een schitterend bestand!

mss nog 1 dingetje: bij het invoeren van de uren zit ik met een gevoel dat dit sneller kan :) Is het mogelijk om, als ik de uren invoer, dat ik op mijn numeriek klavier kan blijven met mijn vingers? :) dus dat 0810 wordt gezien als 08:10:00?
ik ga hier op het forum nog es op zoek naar een uitkomst... maar iemand die wil helpen mag dit zeker doen!!!

tot de volgende en rendementsvolle groeten,
spiesse

Kijk of je hier wat mee kunt?
Code:
Sub tst()
  [A1:A5].Value = Evaluate("INDEX(int(A1:A5/100)&" & """:""" & "&mod(A1:A5,100),)")
End Sub
Of deze.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If IsDate(Target) = False And Target <> "" Then
    Select Case Len(Target)
    Case 4
      Target = Left(Target, 2) & Application.International(xlTimeSeparator) & Right(Target, 2)
    Case 5
      Target = Replace(Target, Mid(Target, 3, 1), Application.International(xlTimeSeparator))
    End Select
  End If   :    Of  Formule  =TEKST.SAMENVOEGEN(LINKS(A1;2);":";RECHTS(A1;2))
End Sub

hey hey hey,

hier zijn we terug met een volgend probleem...

ik heb een draaitabel met de sortering per klant en per rendement... nu geraak ik maar niet aan mijn percentage...

in de draaitabel heb ik volgende zaken samengevat: klant, afdeling, uren volgens offerte, netto gewerkte uren en het rendement... Nu komt het: ik krijg in mijn draaitabel niet de uitkomst die in in mijn tabblad rendement heb...
ik heb me al zot gezocht, quasi letterlijk op te nemen... weet iemand hier raad mee?

ik ben benieuwd!!!

groeten
spiesse

euhm... had dit beter vroeger gepost :) heb het probleem gevonden... blijkbaar een berekend veld invoegen en tada :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan