• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rendementsbepaling van uren

Status
Niet open voor verdere reacties.
sylvester, als ik een ganse werkdag neem, komt dit idd op 50 min pauze uit, en 8u werken. neem ik andere uren dan komt dit ook uit.
prachtig! dit brengt me een gans stuk verder (hoop ik) :)

kan ik jouw deel van het bestand eenvoudigweg kopieren in plaatsen tussen mijn kolommen? want ondertussen is het bestand al verandert...
in bijlage het nieuwe bestand...

Bekijk bijlage nacalculatie bestukking.xlsx

ik mag doorgaan van de directie met de opbouw van dit bestand... moet wel volledig klaar zijn tegen maandag om er mee te starten... ik hoop dat ik hier enorm veel hulp van krijg van jullie cracks! :)

thx in advance
spiesse

sylvester,
ik keer ook even terug op uw bestandje met de mogelijkheden om de uren anders in te voeren...
helaas krijg ik een foutmelding, nl onvoldoende stackruimte... is dit in een formule in vba dat jij geschreven hebt? op den duur weet ik het niet meer :)

kan je es herbekijken of dergelijke voor me?

ik ben dus nog op zoek naar de mogelijkheid om datum in kolom 1 en tijd in kolom 2 samen te laten voegen in kolom 3 om daarmee aan de gang te kunnen als getalwaarde...

i cross my fingers :)

hoi David

ik heb exel2003

ik kan jouw bestand niet aan

wil je hem steeds in exel2003 versie eventueel gezipt opsturen?

groet sylvester

hallo

deze function berekend de pause voor je zoals uit jouw voorbeeld
Code:
Function Pause(Van, Tot, PauzeTabel As Range)
    Dim W1 As Boolean, W2 As Boolean
    For R = 1 To PauzeTabel.Rows.Count
        W1 = Van < PauzeTabel(R, 1)
        W2 = (Van < PauzeTabel(R, 2)) And Not W1
        Pause = Pause - (PauzeTabel(R, 2) - PauzeTabel(R, 1)) * W1 - W2 * (PauzeTabel(R, 2) - Van)
    Next R
    For R = 1 To PauzeTabel.Rows.Count
        W1 = Tot < PauzeTabel(R, 1)
        W2 = (Tot < PauzeTabel(R, 2)) And Not W1
        Pause = Pause + (PauzeTabel(R, 2) - PauzeTabel(R, 1)) * W1 + W2 * (PauzeTabel(R, 2) - Tot)
    Next R
End Function

test hem wel even uit

kan deze function aangepast worden dat er ook gerekend wordt als de periode over meer dan 1 dag loopt?

dag David

die function is best aan te passen

ik heb een vraagje: je wild je begin_ en einddatum over meerdere dagen laten lopen.
hoe doe je dat in deze tabel met die pauze's
je neemt in deze opzet slechts ruimte om voor 1 dag de pauze in te vullen.
of geldt voor elke werkdag de zelfde pauze?

ik ga nu sporten en misschien tot vanavond

groet sylvester

sylvester, via een ingewikkelde formule en verschillende tussenstappen kom ik tot de juiste berekening van het aantal netto uren tussen twee verschillende data.

ondertussen heb ik ook gevonden hoe datum en uur in aparte kolommen in een derde kolom worden samengesmolten: gewoon cel x + cel y... hoe makkelijk kan het soms zijn...??? :)

ik stuur de bijlage zoals ze nu is nog es mee. het is jouw bestand maar dan met toevoeging van de kolommen die ik nodig heb, en de benodigdheden voor de ingewikkelde formule... OP blad 5 staat de uitleg voor die formule...

dus in feite kan je uw function direct aanpassen in het bestand zelf... ik heb besloten dat deze function mij iets te ver gaat om zelf te proberen :)

geniet van het sporten en overdoe je niet, want je hebt nog werk ;)

alvast bedankt voor de moeite :)

Bekijk bijlage nacalculatie bestukking nieuwe poging.xls

sylvester,

een update (weeral) van mijn bestand...

in tabblad pauzetest zie je dat de eerste regel over 2 dagen loopt. De berekening die ik via de formule bekom is de juiste uitkomst. in jouw groene kaders zie je dat er enkel 1 werkdag bekeken wordt om pauzes van af te trekken. (de notatie van jouw groene kader heb ik wel aangepast aan de wensen van de bazen :))

op regel 2 is de berekening van mij en jou hetzelfde, dus correct.

kan je de function aanpassen voor me en het bestand terugsturen? dan kan ik een heel stuk verder gaan met de verdere correcte opbouw...

je bent al heel erg bedankt voor de hulp, dit kan zeker gebruikt worden in andere rendementsbepalingen bij ons intern!

Bekijk bijlage nacalculatie bestukking nieuwe poging.xls

hey sylvester,

ik antwoord even op de vraag rond de pauzes die je stelt enkele posts hierboven.
De pauzes zijn voor elke dag gelijk. Normaal gezien is er de verplichting van alle pauzes te nemen.
Het kan natuurlijk voorvallen dat er doorgewerkt wordt. In dit geval zou ik een extra kolom maken met eventueel niet-genomen pauzes en die zo bijtellen op het eind.

mvg,
spiesse

hey sylvester,

ik heb het met een regel getest en blijkt te kloppen. enige wat ik veranderd heb is de kolom van effectief gewerkt. daar heb ik als eerste cel de cel genomen met de ingewikkelde formule in :)
de pauzes worden wel allemaal opgeteld.

voorlopig kan ik verder... straks heb ik meeting en leg ik het bestand voor. aanpassingen zullen wel hier terecht komen in vraagvorm :)

terug nen groten merci!

spiesse

sylvester,

de goedkeuring is binnen! :) sjiek hoe je die function geschreven hebt!

mss een ander vraagje nog:

in tabblad rendement kolom A wil ik de unieke waarden zien uit tabblad 2 kolom B... Niet het getal dat overeenstemt met het aantal unieke waarden, maar de unieke waarden zelf...

kan je daar iets op vinden?

mvg spiesse

niet te schatten :) schitterend :) spaart me een hoop werk uit :)
nu es zien hoe je dat voor elkaar gekregen hebt en van toepassing laten zijn op het bestand dat zal gebruikt worden!
je hebt me echt super geholpen!

aangepast aan het te gebruiken bestand en yes, it works!
voorlopig is dit alles wat ik voor dit bestand nodig heb.
ik ga het wel nog niet op opgelost zetten, daar de evaluatie gepland is voor 1 september... :)
het kan dus nog goed zijn dat ik nog met vragen afkom :)

maar :)

ik heb mss nog een hindernis, voor een ander bestand dat ik gebruik op het werk :)

wat heb je het liefst? dat ik het hier plaats, of in een nieuwe post? :)

Via een select case macro ?
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

Dim icolor As Integer

If Not Intersect(Target, Range("A1:A11,D1:D11,I1:I11")) Is Nothing Then

Select Case Target

Case 1 To 99

icolor = 6

Case 100 To 199

icolor = 12

Case 200 To 299

icolor = 7

Case 300 To 399

icolor = 53

Case 400 To 499

icolor = 15

Case 500 To 599

icolor = 42

Case Is < 0

icolor = 15

Case Else

'Whatever

End Select

Target.Interior.ColorIndex = icolor

End If

End Sub

In de case pas je zelf aan wat je wil kleuren .

trucker, nothing happens... heb gewoon de macro gekopieerd en geplakt... doe ik iets verkeerd?

en nu happens er wel iets :)

het kan idd op deze manier dat er verschillende kleuren aan verschillende ranges worden gegeven...

zou dit ook lukken met enkel grijs en wit?

tis spijtig dat ik het desbetreffende bestand niet op mijn pc thuis staan heb...
is eigenlijk heel moeilijk om uit te leggen :)

de eerste range (kan van 0 tot 99 zijn, maar ook van 100 tot 199, kan zelfs beginnen van 200 tot 299) zou moeten in het grijs komen, en dan per honderd wisselen van kleur... het kan bv ook dat er maar enkel het cijfer 8 staat, en dan plots 204. in dit geval moet 8 grijs zijn, 204 wit, en de volgende reeks terug grijs, enz...

maar met de select case lukt het ook. alleen zullen ze niet happig zijn op het printen van kleuren :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan