Renos Virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike87

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2004
Sinds vandaag is mijn computer geinfecteerd met het virus Renos, Windows herkent dit virus wel maar kan er zelf niets tegendoen. Wat het vires doet is telkens windows verkenner opnieuw opstarten waardoor windows de melding geeft dat windows niet meer correct werkt. Hierdoor kan ik bijvoorbeeld niet op me harde schijf e.d.

Hier zie je deze foutmelding:

dit zijn mijn lopende processen:

Op het moment is mijn virusscanner een complete systeemscan aan het uitvoeren, door het virus duurt helaas alleen errug lang :(

Als ik in veilige modus opstart heb ik evengoed last van het virus. Ik weet dat formatteren een oplossing is voor een virus maar ik vind dat nog een beetje rigoreus op dit moment.

Ik hoop dat iemand weet hoe ik die probleem kan oplossen. Alvast bedankt voor de moeite:thumb:

Start Taakbeheer ( ctrl + alt + delete ) en stop het process isamntr.exe.
Doe dan een volledige scan met BullGuard in de Veilige Modus.

Voordat je de scan in de Veilige Modus doet, start Taakbeheer in de Veilige Modus en stop weer isamntr.exe indien aanwezig en start dan de scan.

Laatst bewerkt:
Veroorzaakt dit proces dat windows verkenner telkens opnieuw wordt opgestart?

Veroorzaakt dit proces dat windows verkenner telkens opnieuw wordt opgestart?

Het is een niet legitiem process, stop het en kijk of er wat verbetert.
En sowieso, start op in de Veilige Modus, stop het process en start de BullGuard volledige scan.

Wanneer ik in de veilige modus zit dan bestaat dit proces niet, helaas blijven de meldingen komen :( nu zit ik weer in normale modus en bestaat ie wel. Ik heb hem nu uitgeschakeld maar er is geen verschil, misschien nog andere suggesties?

Doe maar dit:

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.

En ik vraag me af of het Verkenner-probleem iets te maken heeft met de gevonden malware..

k bedankt voor de tip, ben nu nog ff bezig met een scan van ad aware en een smart scan van me virus scanner als die af zijn en dat helpt niks ga ik dit proberen :thumb:

k bedankt voor de tip, ben nu nog ff bezig met een scan van ad aware en een smart scan van me virus scanner als die af zijn en dat helpt niks ga ik dit proberen :thumb:

Oke succes!

2 dingetjes:

- Doe de scan wel in de Veilige Modus ( de nieuwe scan van AVG Anti-Spyware )

- Bij Windows Vista als het programma niet helemaal goed werkt, moet je even hier kijken.

Laatst bewerkt:
ik ben nu van me virus af, dankzij Adaware nog wel toch leuk om te zien dat een gratis proggie beter is dan me virusscanner waar ik voor betaal :evil: maarja dat adaware pro was dat wist ik al een tijde. iig bedankt voor de moeite :thumb: heb je misschien msn ? aangezien ik gister een 3d kaart en een geluidskaart heb besteld heb ik misschien in de toekomst nog wel wat hulp nodig :D als je dat geen probleem vind natuurlijk ;)

Kijk maar in mijn profiel, staat het.

Je kan je vraag ook stellen in de sectie Hardware

Mooi dat je malware-virus probleem is opgelost!:thumb:

Als je vraag dus is opgelost, mag je rechtsonderaan van deze pagina klikken op Vraag is opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan