Reorganisatie van de kabeltjes? Gevolgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

winnie de pooh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 okt 2004
Hoi,

Ik heb een klein vraagje. In mijn kast heb ik allemaal kabeltjes :rolleyes: alleen zit het allemaal niet echt handig. allemaal door elkaar, kris kras door mijn kast heen. Ik zou het graag een beetje bij elkaar willen hebben. Ik heb al speciaal plastic gekocht waarmee je kabels bij elkaar kan houden (ik zou de naam ervan echt niet weten).

Ik zou dan om het mooi te doen even wat kabeltjes eruit moeten halen. Dan zitten ze niet 10 keer om een ander kabeltje heen gewikkeld. Jullie begrijpen hoop ik wel wat ik bedoel.

Maar als ik die kabeltjes eruit heb gehaald, dus ook van de hardeschijf e.d, ben ik dan al mijn data kwijt. Is er grote kans dat er iets mis gaat met mijn pc als ik, waarneer ik de kabeltjes weer heb terug gedaan, em weer aan zet.

Alvast bedankt!:thumb:

nee hoor, dat kan best. Wanneer je een mp3-speler niet verbind met de computer blijft ook alle data er op. Dit is ook bij een hardeschijf zo. Maar plak er eventueel een klein stukje tape op met de plaats waar hij is aangesloten. Dit kan soms nog wel is verschil maken. :thumb:

Hoi,

Bedankt!:thumb: MP-3 speler zal ik dan maar niet aansluiten. En dat van die harde schijf is een goeie tip. Ik heb namelijk 4 aansluitingen voor harde schijven:shocked:.

Dan ga ik maar aan de slag:).

maakt nix uit hoor, als je nadien de ene harde schijf de andere voeding kabel geeft.
En volgens mij, maakt het ook niet uit of de serial kabels ander zitten.
De instelling bv Primiari master ofzo wordt bepaald door de hardware dus de jumpers..
]
Su^6

dat maakt soms wel degelijk wat uit volgens mij de kabels (niet de voeding kabels natuurlijk). Vooral met je cd-rom en hdd's. Ik heb 1 week een keer stage gelopen in een pc winkel. Daar moest ik ook wat pc's in elkaar zetten. En daar moest ik ook wat prutsen met de volgorde van de kabels.

zoeltje zei:
de serial kabels ander zitten.
De instelling bv Primiari master ofzo wordt bepaald door de hardware dus de jumpers..
Je hebt met SATA wel te maken met de primar of second controller. Hier heb je niet te maken met Jumpers. Bij IDE wel, denk maar aan cd/dvd-rom speler of brander(Alleen Plextor heeft SATA branders). De voedingskabels maken niks uit verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan