reparatie of nieuwe kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapaljera

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Berichten
123
Hoi,

Mijn xbox 360 heeft nu eindelijk een rode ring, ik verwachtte het al een tijd.
Hij is van de eerste lichting geloof ik, heb hem ooit 2de hands gekocht zo'n 4 a 5 jaar geleden, en heeft het al die tijd goed gedaan. Al kwam soms de error 'unplayable disc' op, maar dit was alleen bij dvd's (ook niet gebrandde), ik dacht eerst dat dit door de kwaliteit van de dvd schijfjes kwam maar ff ge-googled en komt blijkbaar meer voor bij de 360.
vraag 1: klopt dit? unplayable disc heeft niets te maken met de dvd maar komt door de xbox?

vraag 2: ik weet niet of ik nu een nieuwe moet kopen of deze moet laten repareren, aangezien deze al 4 a 5 jaar oud is.
wat kost repareren? in hoeveel van de gevallen schiet je er ook werkelijk iets mee op en heb je niet over een tijdje weer eenzelfde error?
en, als ik nu een nieuwe koop, heeft die dan geen problemen meer? is het red ring gedoe opgelost bij de nieuwe xboxen?

moet zeggen dat die Elite wel mooi is, in het zwart maar ja 250 euro kan je ook andere dingen mee doen :rolleyes:


Dus, wat raden jullie aan? (vergeet ook vraag 1 niet :) )
 
xbox 360 fix

ring of death genaamd :) is een hardware constructie fout als ook de unplayable disc.

de 1ste is tijdelijk op te lossen door de towel trick

de 2de is echter het openmaken van xbox 360 noodzakelijk , alsook een pernamente fix voor ring of death.

als ie nog in garantie is terug sturen , zo niet kijk hier voor de fixen.

towel fix http://www.youtube.com/watch?v=3Dx1t1ZrZJ4

ring of death fix http://www.youtube.com/watch?v=s5zfapgEooY&feature=related

unplayble disc fix : maak je xbox 360 open , maak drive open , dan zie je aan de boven kant een magneet , leg deze nu gewoon op je dvd's als je de dvd drive open laat gaan.

wat je ook kan doen is eens kijken of de lens niet dof is , zowel met wat ruiten reiniger of D.G. (niet bijtend) de lens wat op boenen ;)
 
hij komt uit maart 2006 dus geen garantie meer..
maar kga er liever niet zelf aan sleutelen :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan