Reparatie/Upgrade van HP Compaq Presario SR5631NL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh ok, dat stond dan fout bij de moederbord info op de hp site. Ik ga dan denk ik toch voor de intel processor. Bedankt voor de hulp!!

Ik heb nog een 2e keer gekeken naar de optie voor een AMD processor, en ik ben erachter gekomen dat het zelfs met een nieuw moederbord weinig in prijs scheelt. Dat is aangezien de q8300 €150 kost terwijl de Phenom maar 101 kost. Het moederbord wat ik er dan bij koop kost rond de €50. Uiteindelijk komt het bijna op hetzelfde neer. Dit is ook goed te zien in mijn wenslijst op tweakers: http://tweakers.net/gallery/438380#tab:wenslijst
PC 1 is met de q8300 en PC 2 met de Phenom. Uiteindelijk komt de prijs van PC 1 ook op de €300 omdat de q8300 niet meer goed verkrijgbaar is voor €120 en daar om dus €150 gaat kosten. Het lijkt mij dus een beter idee om toch voor de Phenom met een nieuw moederbord te gaan, jou ook?

je bent het werk geheugen vergeten
DDR2 past namelijk niet op dat moederbord je zult dan ook nieuw werkgeheugen moeten aanschaffen
DDR3 kost ongeveer 25 euro 2x2GB

en die prijzen zitten bij verschillende winkels ik weet niet of je per winkel verzend kosten wilt gaan betalen

Laatst bewerkt:
Ja ik had ook gekeken met verzendkosten, dan werd het voor "PC2" ongeveer 314 en met werkgeheugen wordt het dan waarschijnlijk 340. Ik ben ook van plan mn oude onderdelen gewoon op marktplaats te zetten, dan kan ik daar ook nog wat geld voor vangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan