reparatie xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

pemade

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2001
Berichten
193
Hoe kan ik de reparatie van xp vervullen ?
Als ik de reparatie wil uitvoeren (cd optie "R") vraagt hij om het administrator wachtwoord. Na dit ingegeven te hebben, krijg ik een dos-prompt C:\windows\
WAT NU ???
 
Als je XP er overheen wilt installeren type je eerst de letter van je cd drive bv e:

Dus

E: enter
cd i386 enter
winnt.exe enter
 
helaas

Helaas. PC herstellen via de link (Jozo) is wel gelukt, maar het probleem is nog daar.
Op willekeurige momenten (bijv. rechtsklikken op een icoon) krijg ik de melding dat er een fout is ontstaan in explorer.exe en dat het bestand gesloten wordt. Als ik dan op "sluiten" klik, komt de melding dat er een fout is opgetreden in drwtsn.exe. Hierna loopt alles vast en moet ik het systeem resetten.
 
helaas

Helaas, dit werkt niet.
De installatie vanuit xp werkt niet, omdat de versie op de pc nieuwer is dan op de cd-rom.
De versie via opstarten met cd-rom wist alles, niet alleen windows.
 
Heb SP2 verwijderd en XP opnieuw geïnstaleerd (over vorige versie)
Foutmelding blijft komen.
HELP MIJ.
 
Probeer het volgende eens:
Ga naar Start, Uitvoeren.
Typ sfc /scannow (spatie na sfc!) en klik op OK.
Er zal nu een controle op alle systeembestanden (.386, .com, .dll, .drv, .exe, .mpd, .ocx, .scr, .sys en .vxd) worden uitgevoerd.
Wordt er een beschadigd of ontbrekend bestand aangetroffen, dan krijg je de vraag om dit terug te zetten van de cd-rom.

Guus.
 
Is al geprobeerd (was de link van Jozo)
Ook dit heeft het probleem niet verholpen.
 
Ik ben bang dat het enige wat overblijft een schone installatie is. Format c: dus.:(

Guus.
 
systeemherstel hielp ook niet.
Ben tot de conclusie gekomen dat ik maar format c: ga geven, ik denk dat dit op den duur toch de snelste manier is om van het probleem af te komen.
Ik zal er maar van uit gaan dat het probleem dan verholpen is, dus geef ik de status "opgelost".
Allen bedankt voor de moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan