Repareren Windows XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heero

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Berichten
15
Ok, nu snap er even niets meer van.
bij het opstarten krijg ik een foutmelding die luidt:
"windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigt of niet kan worden gevonden:
\windows\system32\config\system

U kunt proberen om dit bestand te repareren door windows-setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden
Kies 'R' in het eerste scherm om de reparatie procedure te starten."

Nou ik doe dus de cd erin en druk op R --> vraagt hij:
bij welke windows-installatie wilt u zich aanmelden? (Druk op enter om te annuleren)
en er staat dan boven 1: C:\WINDOWS
dan druk ik dus 1 maar dan geeft hij:

het systeemregister lijkt geen actieve sleutel ControlSet te hebben. Het systeemregister is misschien beschadigd.

Als het systeem momenteel niet goed werkt, kunt u het systeem proberen te starten met de Laatste bekende juiste configuratie, of u kunt proberen om de Windows-installatie te herstellen met de reparatie- en herstelopties van Setup.

Maar hoe doe ik dit??? ik kan immers geen windows starten :S

nou wil ik dus echt niet mijn partitie formateren...omdat ik nog wat belangrijke gegevens erop heb staan... maar is er een mogelijkheid om het systeem toch te repareren zonder te formateren?

kan iemand mij helpen a.u.b.
Bedankt voor de goede support
Heero
 
opstarten

Pas software verwijderd, ik had dit probleem na het de- en installeren van Nero 6.0. Gevolg wat ik ook deed niets hielp. Uiteindelijkwerdt ik gedwongen om xp te installeren op de andere vrije partitie. XP vervolgens verwijderd van de oude partitie en bootlog aangepast via configuratiescherm-systeem-geavanceerd-opstart- en herstelinstellingen. opstarten met nieuwe win.xp partitie aangegeven en aantal seconden van 30 terug gebracht naar 0. Misschien vreemde zet maar de eenvoudigste voor mij op dat moment en wel met behoud van gegevens.
 
Laatste bekende juiste configuratie,

o.a. deze optie wordt je aangeboden als je tijdens het opstarten herhaaldelijk de F8 toets indrukt (veilige modus)
 
Re: opstarten

Geplaatst door raymond-hubertu
Pas software verwijderd, ik had dit probleem na het de- en installeren van Nero 6.0. Gevolg wat ik ook deed niets hielp. Uiteindelijkwerdt ik gedwongen om xp te installeren op de andere vrije partitie. XP vervolgens verwijderd van de oude partitie en bootlog aangepast via configuratiescherm-systeem-geavanceerd-opstart- en herstelinstellingen. opstarten met nieuwe win.xp partitie aangegeven en aantal seconden van 30 terug gebracht naar 0. Misschien vreemde zet maar de eenvoudigste voor mij op dat moment en wel met behoud van gegevens.

mja dat had ik ook al keer gedaan.. (heb op beide partities al windows staan...) maar heb er nu geen meer over :(
beetje stom...van me maargoed
ik probeer uin veilige modus nog met rotzooien...
maar als iemand anders de oplossing heeft reply aub
 
????

Misschien een beetje overbodige opmerking maar als je in de veilige modus zit,kan je dan ook via start-programma's-bureau-accessoires-systeemwerkset naar de optie systeemherstel. Probeer eens in de bekende kalender 1 a 2 weken terug te gaan voor een herstelpunt op te halen. Waarschijnlijk heb je al naar deze optie gekeken maar je weet het nooit.
 
nope... hij start windows niet dus ik kan ook niet in bureau-accessoires komen :S
ik heb inmiddels ook via f8 geprobeert de Laatste bekende juiste configuratie, terug te zetten maar de error blijft nog :S
 
Je hebt al 2 windowsversies zeg je. Krijg je bij het starten ook de 2 keuzes te zien welke je wilt opstarten? (langer dan 1 sec uiteraard anders lukt het niet)

Anders zou je kunnen proberen of die andere aan de gang wil.
 
Geplaatst door Tanja1968
Je hebt al 2 windowsversies zeg je. Krijg je bij het starten ook de 2 keuzes te zien welke je wilt opstarten? (langer dan 1 sec uiteraard anders lukt het niet)

Anders zou je kunnen proberen of die andere aan de gang wil.

jip al geprobeert maar doet hij niet :S
vind wel beetje raar...eerst deden ze het allebei :S
heb nog steeds geen oplossing gevonden alleen die van nieuwe XP installen :S
 
Hoi Heero (of anderen),

Heb jij de oplossing al gevonden? Ik zit nl. met exact hetzelfde probleem en heb geen idee hoe dit te verhelpen.
Waar ik ook geen idee van heb hoe je XP op een andere partitie kan zetten.

Wat er nu staat is:
C: Partitie 1 (BOOT) (NTFS)
D: Partitie 2 (BACKUP) NTFS)
E: Partitie 3 (RECOVER) (FAT 32) (ik neem aan de dit de hersteldiskette van XP is he!:D )

Het zou fijn zijn als ik hier mee geholpen kan worden.

Bedankt alvast!
 
Ik zie nu dat de vraagstelling aangeduid is als alopgelost............... ik kan echter geen oplossing lezen hoor!

Zou iemand mij misschien enige raad kunnen geven wat met bovenstaand probleem te doen??

Dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan