repareren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitsie007

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2006
Berichten
276
ik wilde mjin computer (XP home) graag repareren, omdat hij problemen had met boot.ini.

Dus ik heb uitgevogeld hoe dit precies moest en heb het geprobeerd. alles leek wel goed te gaan tot hij weer opnieuw opstartte. Hij vraagt steeds om de cd-rom. deze heb ik er in zitten, maar hij blijft vragen. Ik heb alles in de BIOS weer teruggezet op default settings, dus dan moet hij het doen toch?
Niet dus.
Nu gok ik dat ik toch iets fout gedaan heb. Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik precies in moet vullen als ik XP wil repareren? Ik wil XP er liever niet opnieuw opzetten, want er staat belangrijke huiswerk op die ik vergeten ben eraf te halen. :(

Alvast bedankt!!!! :thumb:
 
je heb zeker de verkeerde instelling uit boot.ini wegge haalt

start eens op in veilig modus en zet alles terug wat je heb gedaan

er moet zzoiets weer staan

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn
 
Laatst bewerkt:
ja maar volgens mij kan ik hem ook niet in veilige modus opstarten. Hij blijft vragen om de cd....
 
ff in de bios kijken wat hij als eerste op start. als hij staat ingesteld om aleen maar de cd-speler optestarten moet je die veranderen naar de harde schijf.
 
dat had ik al gedaan. haha

maar zou je mij ook kunnen uitleggen hoe je moet repareren?

je krijgt namelijk vragen tijdens de reparatie waarop ik antwoord:
1 = 1
2 = ja
3 = enter
4 = bootfix
5 = fixmbr
6 = exit.

Volgens mij hb ik het zo goed... klopt dit wat ik dan invul?
 
ja. Snap je mijn uitleg wel? Die cijfer met daarachter een woord enzo... dat typ je in tijdens de reparatie... :D
 
kijk dit bedoelde ik!!! Ik kon het bijna nergens vinden....

ok eerst steek je dus je xp in de cd speller herstart de pc doe of je een instalatie gaat doen,
je krijg dan op den duur een keuzen menu kies daar voor repareren dan kom je in de xp,
console.
klik dan op 1 want ik neem dat je alleen 1 windows xp versie staat geinstaleerd,
bij jou.
eerst type je dan chkdsk /r druk dan op enter
dan kan je typen fixmbr en druk op enter.
type daar na exit waarop de pc herstart hooplijk werkt dat. :thumb:

Morgen even kijken of het lukt... :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan