Hallo,
Sinds enkele weken maak ik gebruik van het alles-in-een pakket van KPN. Daarbij wordt als router meegeleverd de Experia Box V8 (EB). Mijn situatie thuis is als volgt:
- Begane grond etage (BG). EB staat in de woonkamer direct achter de huiskamerpc welke bedraad aan de EB is gekoppeld. Daarnaast wordt op deze etage zonder problemen gebruik gemaakt van draadloze apparatuur (laptop, IPad, AppleTV) Vanwege de Apple TV heb ik een draadloze verbinding van KPN gekocht waardoor ik geen kabel heb lopen van de PC naar de TV. Deze is dmv een netwerkkabel met de EB verbonden
- Bovenetage. Vanaf de BG heb ik een netwerkkabel lopen naar de bovenetage. Deze is aan de EB verbonden en zorgt dat ik op de bovenetage gebruik kan maken van een bedrade laptop.
Het KPN pakket biedt de mogelijkheid om op de Ipad televisie te kijken, wat ik graag op de bovenetage zou willen doen. Het draadloze signaal is op de bovenetage niet krachtig genoeg en ik heb daarvoor een repeater aangeschaft (http://www.mycom.nl/Product/Draadloos-N ... 0N/1362860). Ik heb deze repeater volgens de gebruiksaanwijzing geconfigureerd (zeer kort menuutje, uitsluitend ingeven naam van mijn thuisnetwerkje en wachtwoord) en daarna aangesloten op de netwerkkabel welke ik naar de bovenetage heb getrokken. Ik heb de repeater ingesteld als acces point en de ledjes geven het volgende aan:
Signal brandt continue, wat betekent dat er een goede signaal ontvangst is
WLAN knippert, wat betekent verbonden met een draadloze router of AP, draadloze functie is actief
Power brandt continue, behoeft geen verdere toelichting
WPS uit wat betekent geen WPS in aanvraag
LAN knippert wat betekent LAN poort is actief
In het menu van de router zie ik dat deze op kanaal 9 is ingesteld. De repeater biedt geen mogelijkheid tot instellen op een bepaald kanaal. Wellicht heeft dat er iets mee te maken ?
Als ik op de router inlog die ik bij DHCP clients log dat er een IP adres aan de repeater is toegewezen (het MAC adres erachter correspondeert met het MAC adres op het stickertje van de repeater, maar ondanks het feit dat alles er goed uit lijkt te zien kan ik op de bovenetage niet internetten. Wat gaat er nu fout en, aangezien ik echt een nitwit ben op PC gebied, kan iemand mij dmv een stappenplannetje aangeven hoe ik het kan oplossen ?
Ik ben hier al een aantal dagen mee aan het knoeien en moet de repeater voor komende donderdag terugbrengen, wil ik mij geld terug kunnen krijgen, dus er is enige haast bij geboden.
Bij voorbaat dank voor jullie tips en adviezen.
Gerard
Sinds enkele weken maak ik gebruik van het alles-in-een pakket van KPN. Daarbij wordt als router meegeleverd de Experia Box V8 (EB). Mijn situatie thuis is als volgt:
- Begane grond etage (BG). EB staat in de woonkamer direct achter de huiskamerpc welke bedraad aan de EB is gekoppeld. Daarnaast wordt op deze etage zonder problemen gebruik gemaakt van draadloze apparatuur (laptop, IPad, AppleTV) Vanwege de Apple TV heb ik een draadloze verbinding van KPN gekocht waardoor ik geen kabel heb lopen van de PC naar de TV. Deze is dmv een netwerkkabel met de EB verbonden
- Bovenetage. Vanaf de BG heb ik een netwerkkabel lopen naar de bovenetage. Deze is aan de EB verbonden en zorgt dat ik op de bovenetage gebruik kan maken van een bedrade laptop.
Het KPN pakket biedt de mogelijkheid om op de Ipad televisie te kijken, wat ik graag op de bovenetage zou willen doen. Het draadloze signaal is op de bovenetage niet krachtig genoeg en ik heb daarvoor een repeater aangeschaft (http://www.mycom.nl/Product/Draadloos-N ... 0N/1362860). Ik heb deze repeater volgens de gebruiksaanwijzing geconfigureerd (zeer kort menuutje, uitsluitend ingeven naam van mijn thuisnetwerkje en wachtwoord) en daarna aangesloten op de netwerkkabel welke ik naar de bovenetage heb getrokken. Ik heb de repeater ingesteld als acces point en de ledjes geven het volgende aan:
Signal brandt continue, wat betekent dat er een goede signaal ontvangst is
WLAN knippert, wat betekent verbonden met een draadloze router of AP, draadloze functie is actief
Power brandt continue, behoeft geen verdere toelichting
WPS uit wat betekent geen WPS in aanvraag
LAN knippert wat betekent LAN poort is actief
In het menu van de router zie ik dat deze op kanaal 9 is ingesteld. De repeater biedt geen mogelijkheid tot instellen op een bepaald kanaal. Wellicht heeft dat er iets mee te maken ?
Als ik op de router inlog die ik bij DHCP clients log dat er een IP adres aan de repeater is toegewezen (het MAC adres erachter correspondeert met het MAC adres op het stickertje van de repeater, maar ondanks het feit dat alles er goed uit lijkt te zien kan ik op de bovenetage niet internetten. Wat gaat er nu fout en, aangezien ik echt een nitwit ben op PC gebied, kan iemand mij dmv een stappenplannetje aangeven hoe ik het kan oplossen ?
Ik ben hier al een aantal dagen mee aan het knoeien en moet de repeater voor komende donderdag terugbrengen, wil ik mij geld terug kunnen krijgen, dus er is enige haast bij geboden.
Bij voorbaat dank voor jullie tips en adviezen.
Gerard