Repeater bekabeld aangesloten maar geeft geen draadloos signaal af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geerebeer

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2011
Berichten
34
Hallo,

Sinds enkele weken maak ik gebruik van het alles-in-een pakket van KPN. Daarbij wordt als router meegeleverd de Experia Box V8 (EB). Mijn situatie thuis is als volgt:
- Begane grond etage (BG). EB staat in de woonkamer direct achter de huiskamerpc welke bedraad aan de EB is gekoppeld. Daarnaast wordt op deze etage zonder problemen gebruik gemaakt van draadloze apparatuur (laptop, IPad, AppleTV) Vanwege de Apple TV heb ik een draadloze verbinding van KPN gekocht waardoor ik geen kabel heb lopen van de PC naar de TV. Deze is dmv een netwerkkabel met de EB verbonden
- Bovenetage. Vanaf de BG heb ik een netwerkkabel lopen naar de bovenetage. Deze is aan de EB verbonden en zorgt dat ik op de bovenetage gebruik kan maken van een bedrade laptop.

Het KPN pakket biedt de mogelijkheid om op de Ipad televisie te kijken, wat ik graag op de bovenetage zou willen doen. Het draadloze signaal is op de bovenetage niet krachtig genoeg en ik heb daarvoor een repeater aangeschaft (http://www.mycom.nl/Product/Draadloos-N ... 0N/1362860). Ik heb deze repeater volgens de gebruiksaanwijzing geconfigureerd (zeer kort menuutje, uitsluitend ingeven naam van mijn thuisnetwerkje en wachtwoord) en daarna aangesloten op de netwerkkabel welke ik naar de bovenetage heb getrokken. Ik heb de repeater ingesteld als acces point en de ledjes geven het volgende aan:
Signal brandt continue, wat betekent dat er een goede signaal ontvangst is
WLAN knippert, wat betekent verbonden met een draadloze router of AP, draadloze functie is actief
Power brandt continue, behoeft geen verdere toelichting
WPS uit wat betekent geen WPS in aanvraag
LAN knippert wat betekent LAN poort is actief

In het menu van de router zie ik dat deze op kanaal 9 is ingesteld. De repeater biedt geen mogelijkheid tot instellen op een bepaald kanaal. Wellicht heeft dat er iets mee te maken ?

Als ik op de router inlog die ik bij DHCP clients log dat er een IP adres aan de repeater is toegewezen (het MAC adres erachter correspondeert met het MAC adres op het stickertje van de repeater, maar ondanks het feit dat alles er goed uit lijkt te zien kan ik op de bovenetage niet internetten. Wat gaat er nu fout en, aangezien ik echt een nitwit ben op PC gebied, kan iemand mij dmv een stappenplannetje aangeven hoe ik het kan oplossen ?

Ik ben hier al een aantal dagen mee aan het knoeien en moet de repeater voor komende donderdag terugbrengen, wil ik mij geld terug kunnen krijgen, dus er is enige haast bij geboden.

Bij voorbaat dank voor jullie tips en adviezen.

Gerard
 
Je link naar je access point is niet juist. Dus ik kan maar gissen. Een repeater ontvangt een signaal draadloos, en zend het versterkt weer uit. Dat doet die in twee richtingen. Een access point zet een bekabeld signaal in een draadloose en doet dat in twee richtingen.

Wat niet juist is bij een configuratie als AC is dat je WLAN lampje knippert. Dat had ik niet verwacht.
 
de url in je post geeft geen resultaat. Wat is het merk en type van repeater?
 
voor alle duidelijkheid; die repeater staat op de bovenetage en is met een ethernet kabel aan de Experia aangesloten, correct?
Welke draadloze netwerken zie je vanop de bovenetage? In bepaalde gevallen voegen die repeaters iets toe aan de naam van je draadloze netwerk.
 
de repeater is inderdaad op de bovenetage in het stopcontact geprikt met daaraan gekoppeld een ethernetkabel welke is aangesloten op de EB die op de begane grond etage staat.
Ben zojuist even met mijn Ipad naar boven gelopen. Ik zie een aantal netwerken aangegeven bij "kies een netwerk" , maar als ik mijn eigen netwerk selecteer krijg ik "geen verbinding mogelijk met netwerk". De naam van mijn draadloze netwerk is overigens identiek aan de naam die ik op de PC beneden te zien krijg.
 
haal de repeater eens vd stroom en daarna de Experia. Schakel na 1 minuut de Experia terug in, wacht nog een minuut en schakel dan ook de repeater terug aan. Of had je dit al eens geprobeerd.
 
Nee, dat had ik nog niet eerder geprobeerd en tot mijn stomme verbazing: GELUKT !!!:)
Ik ga er vanuit dat als de draadloze verbinding 20 minuten werkt, je er vanuit kan gaan dat het probleem is opgelost.
Ik zeg het met het nodige voorbehoud, maar dit lijkt een hele simpele oplossing die nog eens werkt ook. HELEMAAL SUPER :thumb:

Zeer bedankt voor je tips. Het is niet voor niets geweest.

Hartelijke groet,

Gerard
 
Keep fingers crossed. Als het nu effectief blijft werken, zet dan even de status van deze post op "opgelost"
En voor de rest graag gedaan.
 
Ik hou het een week nauwlettend in de gaten. Mocht het ongestoord werken dan zet ik deze posting op "opgelost".
Nogmaals dank.

Gerard
 
Repeater werkt nog steeds als het spreekwoordelijke zonnetje. Op deze posting kan een slotje.

Gerard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan