Repeater instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo Allemaal,

Ik heb mijn router vervangen voor een nieuwe. Aangezien ik meerdere verdiepingen in huis dacht ik er aan mijn oude router als repeater te gaan gebruiken.

Op zich werkt het, maar als ik met een tablet of telefoon van boven naar beneden gaat blijven ze verbonden met de routet boven, ondanks dat deze een zwakker signaal heeft.

De huidige instellingen zijn als volgt;
-beiden heten 'router1'
-beiden hebben zelfde password
-beiden dezelfde beveiliging
-beiden op hetzelfde kanaal
-de router boven staat ingesteld als 'Universal Repeater'
-de router beneden is gewoon accespoint

De router beneden is de 'hoofdrouter' en heeft DHCP aan staan, de router boven heeft een vast IP en DHCP staat uit.
De router beneden is een TP-Link TL-WDR3600 dualband 2x 300Mbs.

De router boven is een Conceptronic 150-brs4a met 'maar' 150Mbs.

Ik moet echt de stekker uit de router boven halen om apparaten te laten switchen naar de router beneden die een veel sterker signaal heeft. Andersom, als ik van beneden naar boven ga wordt er wel geswitched naar het op dat moment sterkere signaal boven.

Wie weet wat ik fout doe? Zie ik iets over het hoofd? Of moet ik de èèn 'beneden' noemen en de ander 'boven'?

Graag jullie advies.

Mvrgr.

Nossie
 
De routers moeten niet op dezelfde kanalen zitten. Zorg dat er een paar kanalen tussen zitten. Wanneer dit niet de oplossing is kun je de router boven instellen als accespoint. Wanneer je dan op beide routers dezelfde naam, beveiliging en wachtwoord hebt zou het moeten werken.
 
Laatst bewerkt:
Hallo DragonSoul,

Dank je wel voor je reactie.
Ik zal ze een verschillend kanaal geven.

Maar de als ik de router boven instel als accespoint kan ik niet meer instellen welk netwerk dat ie moet repeaten. Er zit geen kabel tussen de 2 routers. En volgens mij als er een kabel tussen zou zitten moet ik hem instellen als bridge.

Ik ga aan de gang met de verschillende kanalen.

Gr.

Nossie
 
Hai DragonSoul,

Net geprobeerd met de twee routers op een verschillend kanaal. Dat werkt niet. Via de hoofdrouter heb ik dan wel internettoegang, er wordt als ik boven ben wel verbinding gemaakt met die router maar dan heb ik geen internet verbinding.

Terug gezet naar beide op hetzelfde kanaal en dan werkt internet weer.

Ik ga nog weleens knutselen met alle andere instellingen of misschien zijn er nog andere die nog ideeën hebben.

Gr.

Nossie
 
als de conceptronic als repeater is ingesteld moet die op hetzelfde kanaal als de TP-link worden gezet. Aparte kanalen dienen ingesteld te worden als de conceptronic als een access point zou ingesteld zijn (maar dit is hier niet het geval aangezien er geen kabel tss beide toestellen zit). Er zijn al een paar gelijkaardige posts geweest op dit en andere fora en ik vrees dat er niet direct een pasklare oplossing voor is. Dit "plakken" van tablets en smartphones komt vaker voor in combinatie met een repeater. Doet het probleem zich ook met een laptop voor?
 
Hallo contrazoom,

Nog niet met laptop geprobeerd.
Heb hem inmiddels weer weg gehaald. De op de 1 of andere manier viel de gehele internetverbinding weg. Wel verbinding met 1 van de routers maar geen toegang meer tot internet.

Als je beide routers reset, de hoofdrouter als eerste en daarna de router boven gaat het een tijdje goed maar na verloop van tijd valt het internet uit.

Geen idee wat dat weer is.

Dus doe het voorlopig maar weer even met een wat zwakker signaal boven.

Thanks voor de reacties.

gr.

Nossie
 
@nossie

Thuis heb ik sinds gister ook een Reaper tussen gezet.

Deze werkt uitstekend ik zal thuis even wat screenshots maken van hoe de instellingen zijn je kunt dan zelf even kijken van hoe en wat.
Betreft: hoofd KNP experia box en Netgear als Repeater.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan