Repeater paging + Ingelogd als weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quindoo

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Hey Helpmij,

Ik ben bezig met een school opdracht maar ik loop nog tegen twee problemen aan waar ik mij aan irriteer. Namelijk het volgende:

1. Kan paging ook bij een repeater ingeschakeld worden? Ik denk het niet, en dat je die repeater aan een gridview moet koppelen maar hoe gaat dit in zijn werk? Want in mijn repeater zijn enkele kolommen die voorzien zijn van een hyperlink, die verwezen worden door middel van een query.

Edit: tijdelijk opgelost, ik heb een handige site gevonden die gebruik maakt van een gridview ipv een repeater en behandeld het toevoegen van checkboxen als paging. Maar mijn doel bevat hetzelfde als wat ik eigenlijk wilde, dus zal ik mijn repeater vervangen. Ik zal doorgeven of het gelukt is of niet..

2. Ik heb een vrij eenvoudig inlog systeem gemaakt waarvan ik het werkend heb gekregen dat de inlog doorgaat zodra een gebruikersnaam + wachtwoord kloppen, maar nu wil ik dit aangeven door een tekst zoals : Ingelogd als: Bram [uitloggen], waarbij Bram ook gelijk de data is die gebruikt kan worden voor de eventueel gekoppelde rechten. Deze wil ik dan ook in mijn masterpage zetten, zoals ik hieronder uitgebeeld heb staan.

Voorbeeld van website

Het is een heel eenvoudige interface zoals je al kunt zien, maar het voldoet wel aan de eisen enz :D

Bij een Windows applicatie voor C# was dit niet echt een probleem omdat ik dan alles public kon maken en met elkaar kon verwijzen, dit gaat echter niet in ASP.NET of in ieder geval niet op de manier die ik gewend ben. Dus ik kan ook niet simpel weg een label.text aanpassen die op de masterpage staat vanuit een andere pagina.

Ik neem aan dat dit door middel van sessies gedaan moet worden, alleen weet ik niet precies hoe dit in zijn werk gaat.

Ik werk met ASP.NET C# in Visual Studio met een Oracle database connectie.

Ik hoop zo spoedig mogelijk van u te horen.

Met vriendelijke groet,

Quindoo

P.S. Ik heb onlangs eerder een vraag gesteld die inmiddels opgelost is, maar ik hoop ook dat dit mijn laatste problemen zijn, want ik wil jullie niet te veel storen met mijn problemen.

Laatst bewerkt:
Ik word echt helemaal gek :O

Ik vind echt tientallen websites met antwoorden maar ze gaan allemaal over SQL database enz, dus ik zet dat even om naar Oracle commands enz dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Maar elke oplossing die ik vind bevat een of meerdere lijnen die ik niet opgelost krijg of veranderd.

Ik wil gewoon simpel weg mijn repeater uitbreiden met paging, en de meeste antwoorden die ik heb geprobeerd bevatte PagedDataSource, ik kom hier echter niet aan uit.

Verder zou ik nog de data uit mijn datasource halen en in een of meerdere textboxen plaatsen, zodat ik een soort bewerk pagina kan maken om het vervolgens weer te veranderen in mijn database.

Het inlog systeem heb ik zo goed als klaar, ik moet alleen nog een gebruikersnaam meegeven, dat de website laat zien welke gebruiker ingelogd is, maar hier kom ik verder wel aan uit denk ik.

Wel zou ik die paging aan de praat willen krijgen want ik heb echt talloze oplossingen geprobeerd en hij werkt gewoon niet. Dus als hier iemand een betere oplossing voor heeft ( een die werkt ) dan hoor ik het graag.

Hiernaast ben ik weer tegen een ander probleem aangelopen, namelijk het volgende:

Ik wil een bewerk pagina maken( die te bereiken is via een link uit de repeater, maar dat heb ik al ). Maar ik wil dus dat de data uitgelezen wordt in de velden die bewerkt moeten worden, zodat die vervolgens weer makkelijk geupdate kunnen worden via een statement achter een knop op die pagina.

Ik heb het nu zo gekregen dat ik via een repeater op die pagina het uit kan lezen, echter kan ik die textboxen niet gebruiken om vervolgens te laten updaten omdat die textboxen in de repeater staan en niet op de pagina zelf, waardoor ik dus een foutmelding krijg dat die textboxen niet bestaan in de huidige content.

Graag hoop ik nog iets te horen..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan