• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Repetitie van als formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

LaurensBijl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2016
Beste allen,

Voor mij werk moet ik vaststellen hoeveel dagen producten op voorraad liggen. Er komen continue producten bij maar tegelijkertijd gaan ook producten weer weg. Ik zoek een formule zodat ik altijd mij oudste voorraad gebruik bij uitgaande producten. Maar als deze op is dat deze dan uit een nieuwere voorraad wordt gehaald. bijv ik bestel op dag 1 10 kasten en op dag 10 wederom 10. de eerste bestelling komt binnen op dag 1 dus heb ik 10 kasten die er 11 dagen staan maar ook gelijk 1 die er maar 1 staat.

Kan iemand mij hiermee helpen

Groet Laurens

Bijlagen

Kan je van een paar invullen wat je als resultaat verwacht? En dan vooral wat er moet gebeuren als een deel van de uitgaande partij bestaat uit verschillende aangeleverde partijen

Mijn bjidrage is een opstelling met kolommen voor elke nog aanwezige batch. De kolommen E en verder betreffen telkens de situatie vóór de huidige uitgifte (indien van toepassing).

Overigens helpt een negatieve ontvangst (regel 73) deze oplossing redelijk om zeep (denk ik).

D: batchnummer (aantal ontvangsten tot nu toe)
E: cumulatieve ontvangsten
F: cumulatief uit
G: vooraad
H: hulpkolom met regelnummer van de ontvangst van de oudste nog aanwezige batch
I: ontvangstdatum oudste nog aanwezige batch
J: aantal dagen dat de oudste batch op voorraad is
K: vooraad oudste batch
L: hulpkolom met regelnummer van de ontvangst van de op 1 na oudste nog aanwezige batch
M: aantal dagen dat de op 1 na oudste batch op voorraad is
N: vooraad op 1 na oudste batch
Kolommen L t/m N telkens gekopieerd naar O t/m Q etcetera.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan