Symphysodon
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 dec 2012
Beste forummers,
Ik heb een code die werkbladen kopieert en ze vervolgens aanpast naar de goeie format.
Voor de aanpassingen gebruik ik de functie Find en Replace. Dit gaat voor de meeste dingen goed behalve bij formules.
Het gene wat vervangen moet worden bestaat uit tekst en getallen, bijvoorbeeld: 'test el 123.45'
Als ik de code gebruik maakt vba van de formule: test el '123.45' met als gevolg dat de formule in de desbetreffende cel niet meer werkt en met de foutmelding: #NAAM? komt.
In de code is n dan gelijk aan bijvoorbeeld het gegeven voorbeeld
Het gaat om verwijzingen naar andere tabbladen. Als ik de verwijzing handmatig in de sheet uitvoer gaat het wel goed
Ik heb een code die werkbladen kopieert en ze vervolgens aanpast naar de goeie format.
Voor de aanpassingen gebruik ik de functie Find en Replace. Dit gaat voor de meeste dingen goed behalve bij formules.
Het gene wat vervangen moet worden bestaat uit tekst en getallen, bijvoorbeeld: 'test el 123.45'
Als ik de code gebruik maakt vba van de formule: test el '123.45' met als gevolg dat de formule in de desbetreffende cel niet meer werkt en met de foutmelding: #NAAM? komt.
Code:
Dim n as String
Set r = Cells.Find("Element", ActiveCell, xlFormulas, xlPart, , , False, False)
If Not r Is Nothing Then
startadres = r.Address
Debug.Print startadres
Do
Application.DisplayAlerts = False 'bevestigingsvragen vermijden
r.Replace "Element", n, xlPart, xlByRows, False, False, False
Application.DisplayAlerts = True
Set r = Cells.FindNext(r)
Loop Until r Is Nothing
End If
In de code is n dan gelijk aan bijvoorbeeld het gegeven voorbeeld
Het gaat om verwijzingen naar andere tabbladen. Als ik de verwijzing handmatig in de sheet uitvoer gaat het wel goed