• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Replace formules niet volledig #naam?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zal het dan wel niet goed uitleggen. Hoewel ik dacht dat Edmoor het wel begreep.

In de sheet rd staan in de kolom c2: c12 alle tabbladnamen die aangemaakt moeten worden. Op het moment dat er een tabblad aangemaakt is moeten de formules van dat blad ook aangepast worden. Ik kan het antwoord van #12 dus niet gebruiken omdat de bladnaam n een variabele is. zie mijn post #7

n = .Cells(i, k)
 
Ok,

Het is dus per cel in Blad2 een andere naam en niet iedere cel in kolom B dezelfde naam.
 
Nee. In het voorbeeld wordt elke cel aangepast aan de naam gegeven in sheets("rd").[c2]. Vervolgens wordt een 2e blad aangemaakt (code staat niet in het voorbeeld) met de naam van sheets("rd").[c3] van het 2e blad worden vervolgens ook weer de formules aangepast etc.
 
Waar het uiteindelijk in je eerste probleemstelling om gaat is dat je moet weten dat een bladnaam in een formule, wanneer deze spaties bevat, altijd tussen enkele quotes moet staan. Daar ging het mis.
 
Ja dat klopt. Dat wist ik ook wel. wat ik niet wist dat excel quotes om alleen het numerieke gedeelte zet, indien er ook tekst in voorkomt, met gevolg dat een formule niet meer werkt. Gelukkig is dat nu opgelost.
 
@snb (en Edmoor)
Ik was te snel met mijn conclusie. Mijn focus lag zo op die quotes dat ik niet door had dat die gehele loop overbodig is.
Met het vervangen van de bladnaam door de variabele n en het verwijderen van het ! teken (#12) werkt de gehele code bijna 5 s sneller. Met Element! wordt er niets vervangen in de formules, zonder ! wel. Geen probleem want verder in het blad komt er geen tekst voor met Element.

De tijd met de Do loop Until code staat voor 13 tabbladen op 12.3 s terwijl de enkele regel met Replace op 7,2 s blijft steken.

Snb en Edmoor nogmaals bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan