• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Replace teken voor ander teken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarsky

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Hallo,

ik heb het volgende probleem, Ik moet in een kolom met getallen bijvoorbeeld -12,56
De minstreep verwijderen voor niks, en de komma moet worden gewijzigd in een punt.

Nu heb ik hier een macro voor opgenomen. Echter, op het moment dat ik de macro vanuit VBA wil draaien dan wordt wel het minteken verwijderd maar de komma blijft de komma.

Rara hoe kan dit. Onderstaand de code zoals ik die heb opgenomen. Komt uit excel 2007.
Wie o wie heeft hier een oplossing voor.

'eerst het minteken verwijderen
Columns("F:F").Select
Selection.Replace What:="-", Replacement:="", LookAt:=xlPart, _
SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
ReplaceFormat:=False

'nu de komma veranderen in een punt
Columns("F:F").Select
Selection.Replace What:=",", Replacement:=".", LookAt:=xlPart, _
SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
ReplaceFormat:=False

Code:
  With Columns(6)
     .NumberFormat = "@"
     .replace "-",""
     .replace ",","."
  End With

Code:
  With Columns(6)
     .NumberFormat = "@"
     .replace "-",""
     .replace ",","."
  End With

Noppes is hem ook niet. Zelfde verhaal blijft. Minteken is weg, de komma blijft staan.
Het gekke is dat als ik in het werkblad zelf kies voor vervangen met ctrl H dan staat in de bovenste regel wel de komma als zoek item maar de 2e regel is leeg.
Vul ik de 2e regel in als . dan wordt de actie wel uitgevoerd.

Nog een opmerking. als ik in de kolom alles met een punt zet dus 1.12 en laat dan deze code de punt omzetten in een komma doet die het wel!!!!

Kan het niet aan en bepaalde instelling in Excel liggen?

Gr Jan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan