replica

Status
Niet open voor verdere reacties.

neleke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 okt 2000
Ik zit met het volgende probleem.

Van een database staat een replica op een laptop, deze worden regelmatig gesybchroniseerd, maar nu is iemand zo "handig" geweest om de replica tot ontwerpmodel te maken, met als resultaat dat de 2 bestanden niet meer gesynchroniseerd kunnen worden. Is er een mogelijkheid om dit ongedaan te maken en zo ja hoe?

Het gaat hier om access 2000 en 2003 (bestandsformaat 2000)

Groeten,
Neleke

Hoi,

Waarschijnlijk niet, zover mijn kennis van access is, als je een aanpassing gedaan hebt en bewaard heb kun je dat niet meer terug zetten naar het vorige. Maar gelukkig heb je nog de origineel op de ene computer te staan dus die kun je ook op de andere weer zetten...

Groetjes, Dj Viper

Geplaatst door DjViper
Hoi,

Waarschijnlijk niet, zover mijn kennis van access is, als je een aanpassing gedaan hebt en bewaard heb kun je dat niet meer terug zetten naar het vorige. Maar gelukkig heb je nog de origineel op de ene computer te staan dus die kun je ook op de andere weer zetten...

Groetjes, Dj Viper

Idd op beide computers staat de database, maar het probleem is dat beide los van elkaar gebruikt worden en de gegevens onafhankelijk van elkaar aangepast en wanneer de laptop op kantoor is worden de gegevens aan elkaar aangepast.

Neleke

Het gaat hier over het synchroniseren van gegevens in een DB en niet over hetsynchroniseren van twee vergelijkbare mappen met bestanden...

Maar even on topic... Ik vrees het ergste. Wat je denk ik moet doen is m.b.v. queries het zaakje eenmalig handmatig synchroniseren en vervolgens een nieuwe replica maken. Afhankelijk van de datastructuur kan dat een behoorlijke kluif worden...

Grtz,

Ik vrees dat het daar wel op neer gaat komen. :(
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Neleke

Neleke,

Jammer maar helaas, dat is niet omkeerbaar.
Wat je wel kunt proberen is de gegevens met elkaar te synchroniseren.
Dat is alleen leuk als het niet al te veel tabellen betreft, want je moet per tabel met behulp van code de gegevens met elkaar vergelijken en gelijk trekken.

Mijn methode zou zijn: jammer voor de stakker die met die database heeft zitten klooien, die is zijn mutaties kwijt. Een goede les........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan