Replicatie ongedaan maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gregortman

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Berichten
148
Beste mensen,

Overal gezocht maar nergens gevonden, ik heb het volgende probleem: als ik een veld in een gerepliceerde tabel wil toevoegen of verwijderen krijg ik de volgende melding: De bewerking is niet beschikbaar voor dit type object. (Fout 3251)

kort gezegd ik kan geen velden meer toevoegen of wijzigen en dit is alleen het geval bij de gerepliceerde tabellen, de tabellen die niet gerepliceerd zijn kan ik wel wijzigen, toevoegen of verwijderen.

Een aantal jaren geleden heb ik de database overgezet van 2003 naar 2007 overgezet, hoop problemen gehad, weet niet of dit ermee te maken heeft.
Geen ontbrekende verwijzingen in VBA.

Kan helaas geen klein vb mee sturen en uit elkaar slopen is te ingewikkeld.
Replicatie gebruik ik niet meer, dus kan wat mij betreft eraf en ik denk dan dat het probleem voorbij is.

Maar wie weet of en hoe dit moet??

ik hoor graag of dit onmogelijk is

met vriendelijke groet

Gregor :d
 
Je zult toch wat stappen moeten uitvoeren om een database zonder replicatie te maken. Staat hier uitgelegd.
 
bewerking is niet beschikbaar

Beste Octafish,

bedankt voor je reactie, das best nog wel wat werk.
Nu ga ik natuurlijk de vraag stellen, wat zou er mis kunnen zijn in de tabellen die gerepliceerd zijn dat ik ze niet kan bewerken, in office 2003 heb ik er nooit last van gehad.
de tabellen werken voor de rest prima, records toevoegen en verwijderen gaat normaal, alleen velden toevoegen en verwijderen gaat niet, is er een bekend probleem wat dit kan oplossen of een hotfix ofzo
ik hoor het graag

gregor
 
Vanaf Access 2007 ondersteunt Microsoft het repliceren niet meer, dus daarom kun je de db denk ik in 2003 wel bewerken, en nu niet meer. Dus zit er niks anders op dan de bovenstaande truc. Tenzij je Microsof zo gek krijgt om een hotfix voor je te bouwen :)
 
bewerken

octafish,

ahh ok, nou dan ga ik bill maar ff bellen

bedankt voor je info!!

groet

gregor:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan