Requery als er door een form wordt genavigeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdsch

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Ik heb een redelijk simpel vraagje. Als ik door mijn record navigeer (dus reeds ingevulde records bekijk) staan niet alle velden ingevuld hoewel ik zeker weet dat ze een waarde hebben(gecontroleerd met onderliggende tabel). Dit komt door een queries die op mijn formulier zitten. Ik wil dus graag dat er een Requery gebeurt als ik door mijn form blader. Weet iemand het juiste commando hiervoor??

Je kunt het eens proberen met een actie op de formuliergebeurtenis <Bij Aanwijzen. Daar zet je dan: Me.Requery
Overigens vraag ik me af of dat je probleem is; als je de queryresultaten kunt zien bij RecordBron, dan zou je ook moeten kunnen bladeren.

Michel

Hey Michel,

Ik heb het al opgelost, er was iets anders aan de hand.
Ik heb nog wel een vergelijkbaar probleem.

Een aantal objecten in mijn formulier worden pas zichtbaar als een ander veld voor ja wordt aangevinkt. Dit loopt perfect.
Het probleem is alleen dat als er door de records gebladert wordt, deze onzichtbare velden niet tevoorschijn komen zelfs als het eerdergenoemde veldje met ja is aangekruist. Hoe zorg ik ervoor dat als het veld Ja is, de andere velden zichtbaar worden als ik door de records blader in het formulier?

Dit probleem wordt veroorzaakt doordat de status van de selectievelden maar één keer wordt gecontroleerd, namelijk als je ze aanklikt.
Je kunt dat ondervangen door bij de gebeurtenis <Bij Aanwijzen> de selectieveldjes uit te lezen, en daar de objectzichtbaarheid op te regelen.
Je krijgt dan iets als:

Code:
If Me.chkveld1.Value=True Then
     Me.Object1.Visible=True
Else
     Me.Object1.Visible=False
End If

Dit doe je voor elk object dat door de checkboxen wordt geregeld. Door de code bij de eigenschap <Bij Aanwijzen> te zetten, wordt bij elk record dat je bekijkt de controle opnieuw uitgevoerd, dus je ziet altijd de ingestelde waarden terug.

Michel

Op naar het volgende probleem! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan