requery

• Onderwerp starter Onderwerp starter J.-L.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

J.-L.

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2005
Dit is het gegeven:

In het hoofdformulier (frmActiviteiten) geef ik een waarde aan het veld "KlasgroepID".
Deze waarde wordt overgenomen als criterium in de query die achter een keuzeveld (KeuzeLeerlingIndEvaluatie) staat van een subformulier (sfrIndEvaluatie).

Het probleem:

Wanneer ik het hoofdformulier open, geeft de keuzelijst uit het subformulier de gegevens die aan KlasgroepID gekoppeld zijn, dus dit werkt perfect. Wanneer ik echter en het hoofdformulier een andere KlasgroepID kies, past de keuzelijst haar gegevens niet aan. M.a.w. er wordt niet 'gerequered'.

Ik stelde deze vraag reeds in dit forum, maar heb nog steeds de oplossing niet gevonden.

(welke code moet ik waar invullen? In het hoofdformulier of het subformulier? bij welke gebeurtenis? ...)

Nog eens bedankt voor de moeite!

Wim

Bijlagen

Gisteren even na 14:00 uur gaf ik je de juiste oplossing al:

Op het onclick (bij klikken) event van forms![frmActiviteiten]![KlasgroepSelecterenBijActiviteit] moet je even een requery van je subformulier uitvoeren

Toen had je de toepassing nog niet bijgesloten en wist ik dus de juiste objecten nog niet.

Je moet op het Bij Klikken event van KlasgroepSelecterenBijActiviteit een Requery doen van je subformulier sfrIndEvaluatie.

In code ziet dat er als volgt uit:

Private Sub KlasgroepSelecterenBijActiviteit_Click()
Me.sfrIndEvaluatie.Requery
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan